Freitag, 14. Oktober 2011

اوباما:رژیم ا یران باید بهای این رفتارش را بپردازد

پنج‌شنبه، ۲۱ مهر ۱۳۹۰ / ۱۳ اکتبر ۲۰۱۱

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود همراه با نخست وزیر کره جنوبی در مورد طرح رژیم آخوندی برای ترور سفیر عربستان و انفجار در واشینگتن گفت: رژیم ا یران باید بهای این رفتارش را بپردازد و تاکید کرد ما هیچ گزینه یی را از روی میز حذف نمی کنیم و با متحدانمان در سطح بین المللی در ارتباط هستیم تا سخت ترین تحریمها را علیه این رژیم اعمال کنیم.

باراک اوباما گفت: این طرح تروریستی توسط افرادی در درون رژیم ایران طراحی و پیگیری شده است و این توطئه تروریستی فقط یک نمونه نیست ، بلکه بخشی از رفتاریست که رژیم ایران درمنطقه وجهان دارد. رژیم ایران در این توطئه به پایه یی ترین مبانی و اصول جامعه بین المللی تجاوز کرده است .
رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی درمورد نقش خامنه ای و سران حکومت آخوندی در این طرح تروریستی گفت، آنها درهرحال مسئولند
وبهای این تجاوز به اصول جامعه بین المللی را باید بپردازند.
باراک اوباما تلاش رژیم آخوندی برای حمایت از حکومت سوریه را که درحال کشتار مردم این کشور است به عنوان بخشی از برخورد پرنفاق این رژیم با بهار عربی محکوم کرد.
رئیس جمهورآمریکا تاکید کرد با جامعه بین المللی برای برخورد لازم بارژیم ایران کارمی کند و گفت این طرح تروریستی نمونه واضحی از تولید خشونت و ترور است که هیچ کشوری درجهان به آن دست نمی زند، ولی رژیم ایران بدان مبادرت می کند.