Dienstag, 11. Oktober 2011

دعوا بر سر اختلاس نجومی و رسوایی های دولت احمدی نژاد

دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱

در ادامه تسویه حساب بر سر برملا شدن اختلاس نجومی، یک رسانه حکومتی رقیب باند احمدی نژاد پرده دیگری از آن را برملا کرد و نوشت دولت احمدی نژاد شرکت مهندسی خط و ابنیه راه آهن را با قیمت نازل به گروه آریا واگذار کرده است.

رسانه حکومتی آینده نیوز ۱۸ مهر، در باره تبانی در واگذاری این شرکت عظیم با قیمت نازل و به صورت قسطی، نوشت: شرکت خط و ابنیه راه آهن تنها با ۵ درصد ارزش اسمی آن، به صورت قسطی واگذار شد، به نحوی که خریدار این شرکت که اموال فراوان را به تصاحب درآورده بود، تنها ۵ درصد به عنوان پیش پرداخت و مابقی را در اقساط ده ساله به صورت قرض الحسنه خریداری کرده بود.
بنا به همین گزارش: «همزمان با این رانت بزرگ، پروژه راه آهن شیراز ـ جهرم ـ لار ـ بندرعباس، باز هم بدون مناقصه به این شرکت واگذار شده و سپس ۱۲۶۰میلیارد تومان هزینه این پروژه که قاعدتا باید توسط پیمانکار یعنی گروه آریا تامین گردد، ۸۵ درصد از سوی بانک ملی سرمایه گذاری شده و ۱۵ درصد آن را خود وزارت راه و شهرسازی متقبل گردیده است. به عبارت دیگر گروه آریا حتی بدون پرداخت یک دهم قیمت این شرکت ارزشمند، آن را تصاحب کرده و سپس پروژه ای را دریافت کرده اند و بعد از آن هزینه انجام پروژه را به صورت وام گرفته اند و در واقع در هر سه بخش از الطاف خاص برخوردار شدند.