Mittwoch, 6. März 2013

۸۲ اعدام در کمتر از دو هفته در ۱۹شهر ايران

فراخوان به تحريم همه جانبه رژيم آخوندی و محاکمه سردمداران آن به اتهام جنايت عليه بشريت

فاشيسم دينی حاکم بر ايران در رکورد بی سابقه يی از سبعيت و جنايت در 13روز اول اسفند ماه 82 زندانی را در زندانهای مختلف کشور يا در ملأعام اعدام کرده است. اين در حالی است که اطلاعات بسياری از اعدامها هرگز به بيرون از زندان درز نمی کند:
در زندانهای گوهردشت و قزل حصار، 20 زندانی در دو اعدام جمعی، در شيراز 8 زندانی (اول اسفند) ؛ در خرم آباد در يک اعدام جمعی 8زندانی، در کرمانشاه، اراک، اهواز 5 زندانی (2اسفند) ؛ در کرمان 9زندانی (2 و 5اسفند)، در مشهد5 زندانی (3و9اسفند)، در يزد 3زندانی (شامل دو برادر- سه برادر ديگر آنها در نوبت اعدام هستند). در شهرهای رشت، قزوين، اروميه و بهبهان به ترتيب 4، 3، 2 و يک زندانی طی روزهای 4تا 8اسفند اعدام شدند.
همچنين طی روزهای 9 تا 13اسفندماه، يک زندانی در کاشان دو زندانی در ساری، 4زندانی در گچساران و 4تن ديگر در شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی، يک زندانی در سمنان و دو تن از زندانيان زندان ميانه بدار آويخته شدند.

خانم مريم رجوی رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران روند وحشيانه و افسارگسيخته اعدامهای خودسرانه را نشان ضعف و درماندگی رژيم آخوندی و وحشت آن از بالا گرفتن خيزشهای مردمی به ويژه در آستانه چهارشنبه سوری توصيف کرد. وی گفت: اعدامهای جمعی روزهای اخير که به دستور شخص خامنه ای صورت می گيرد، جنايت سازمان يافته يی برای بستن راه تنفس سياسی جامعه ايران است. احکام اين اعدامها به هر بهانه يی که صادر شده، نامشروع و ناعادلانه است و اصولاً قضاييه پر جنايت و فاسد ولايت فقيه کمترين مشروعيت و صلاحيتی ندارد.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، عموم هموطنان را به اعتراضهای جمعی عليه اين اعدامها و به ابراز حمايت و همبستگی با خانواده های محکومان به اعدام جهت جلوگيری از کشتار فرزندانشان توسط رژيم فرا می خواند.
وی گفت: آخوندهای حاکم از سکوت ملل متحد، رويکرد مماشات جويانه دولتهای غرب به ويژه از درخواستهای مکرر ايالات متحده برای مذاکره مستقيم جهت تشديد اين آدمکشيها سود می جويند.
به جای اين مواضع شرم آور، ملل متحد و دولتهای غرب بايد پرونده نقض حقوق بشر ايران را به شورای امنيت ارجاع دهند و خامنه ای را به خاطر ارتکاب مکرر جنايت عليه بشريت تحت تعقيب قرار دهند.
وی افزود: در چنين شرايطی معامله و مماشات با اين رژيم نقض پايه يی ترين ارزشهای انسانی و مشارکت در اعدام و شکنجه و کشتار و سرکوب مردم ايران است.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
15اسفند1391 (5مارس2013)