Samstag, 13. April 2013

مجاهد خلق محمد حسين برزمهري يكي ديگر از ساكنان ليبرتي در فقدان امكانات اوليه پزشكي جان سپرد

•    ممانعت از انتقال تجهيزات اوليه پزشكي ساكنان از اشرف برغم درخواستهاي مكرر از دولت عراق، ملل متحد و آمريكا.
صبح امروز شنبه، 24 فروردين، مجاهد خلق مهندس محمد حسين برزمهري يكي از ساكنان ليبرتي, در كلينيك عراقي كمپ جان سپرد. او ساعت 745صبح به ناگهان دچار بيهوشي شد و بلافاصله  توسط دوستانش به كلينيك عراقي كمپ منتقل گرديد. در آن زمان كلينيك هيچ آمادگي نداشت. تنها ژنراتور آن خاموش بود و هيچ وسيله برقي كار نميكرد. ساكنان بسرعت ژنراتور را روشن كردند و بيمار را به اتاق اورژانس بردند. اما در محل كلينيك آمبوبگ، ايروي، دستگاه شوك الكتريكي و ساكشن و ساير الزامات وجود نداشت. دستگاه شوك الكتريكي وساكشن امبولانس كلينيك را به اتاق اورژانس بردند، اما آنها نيز كار نميكرد. نهايتا بيمار در حاليكه حداقل اقدامات پزشكي در مورد او انجام نشده بود جان سپرد. پزشك عراقي كلينيك علت فوت را سكته مغزي ذكر كرده است.
پزشكان مجاهد در ليبرتي علت درگذشت او را مشابه برديا مستوفيان اساسا ناشي از استرس و فشارهاي فوق العاده در ليبرتي ميدانند بويژه كه او پس از حمله موشكي بطور شبانه روزي تا لحظه شهادت حميد ربيع به مدت 34 روز در كنار او بود تا جان او را نجات دهد، اما بدليل بي توجهي كوبلر و همسرش سفير آلمان در بغداد او را به آلمان كه اقامت دائم آنرا داشت منتقل نكردند.
محمد حسين برزمهري 61 ساله، مهندس راه و ساختمان فارغ التحصيل از دانشگاه واشنگتن دي سي آمريكا بود كه نزديك به 30 سال در صفوف سازمان مجاهدين به مبارزه براي آزادي خلق ايران اشتغال داشت.
او سيزدهمين مجاهدي است كه در اثر محاصره پزشكي و ممانعت از دسترسي ساكنان به خدمات پزشكي، جان سپرد. قبل از او منصور كوفه اي در روز سه شنبه 22 اسفند 1391 در اثر نبود حداقل امكانات در  كلينيك عراقي ليبرتي جان سپرد. در سوم دي ماه بهروز رحيميان دراثر عدم رسيدگي پزشكي به شهادت رسيد. به هنگام موشك باران ليبرتي در 9 فوريه نيز كلينيك عراقي امكان هيچگونه عكس العملي نداشت. مهدي عابد از مجروحان حمله در نبود امكانات اوليه و با تاخير دو ونيم ساعته در انتقال، در مسير بيمارستان به شهادت رسيد.
در اطلاعيه 24 اسفند شوراي ملي مقاومت آمده است ”ساكنان ليبرتي از يكسو از حداقلهاي پزشكي كه در كلينيك داخلي خودشان در اشرف داشتند، محروم هستند و دولت عراق از انتقال تجهيزات پزشكي ساكنان به ليبرتي جلوگيري ميكند، از سوي ديگر كلينك عراقي ليبرتي از كمترين امكانات و تجهيزات اوليه براي رسيدگي به موارد اورژانس برخوردار نيست و ساكنان دسترسي آزادانه به خدمات پزشكي در عراق ندارند. در اين كلينيك دستگاه ساكشن، ايروي، لارينگوسكوب و لوله تراشه، دستگاه شوك الكتريكي، ادرنالين و آمپول زانتاك، الزامات احياي بيمار، كت دان اتاق اوژانس و بسياري ديگر از الزاماتي كه در هر درمانگاه كوچكي يافت مي شود وجود ندارد”.
روز 6 فروردين نماينده ساكنان در ملاقات مديريت كمپ با حضور نماينده نخست وزيري و نمايندگان يونامي بر فقدان وسايل اوليه پزشكي تاكيد كردند. نماينده دولت عراق پس از دريافت ليست كمبودها گفت وزارت بهداري آنها را تامين خواهد كرد. ساكنان روز 12 فروردين مجدد ليست كمبودهاي اتاق اورژانس را براي يونامي ارسال و مستمرا پيگيري كردند اما تا امروز هيچ اقدامي به عمل نيامده است.
كوبلر بارها با دروغپردازي و فريبكاري تلاش كرد تا كلينيك عراقي را يك مركز مجهز پزشكي جا بزند. يونامي تحت نظارت او نيز در يك گزارش سراپا كذب در دسامبر سال گذشته نوشت:«در ليبرتي يك تأسيسات پزشكي با يك دكتر عراقي با آمبولانسها در آماده باش مستمر هستند».
كوبلر در 6 فوريه سال جاري با وقاحت در نامه يي نوشت: «بعضا ساكنان ليبرتي در مورد خدمات  پزشكي كه كلينيك عراقي ارائه مي‌كند مطلع نيستند. ...  ساكنان فكر ميكنند كه دولت عراق خدمات پزشكي را محدود كرده است. ... من مي‌خواهم از شما درخواست كنم كه ترتيبي بدهيد كه كليه ساكنين نسبت به تأسيسات پزشكي عراقي و خدماتي كه در كمپ ارائه مي‌شوند در صورتي كه تصميم بگيرند به انجا مراجعه كنند، كاملا مطلع باشند».
با توجه به وضع پزشكي ليبرتي و آلودگي بالاي محيط بخاطر وضع زيرساختها درحال حاضر اپيدمي تب ويروسي و عفونت چشم در ليبرتي رو به گسترش است و تعداد بيماران تب ويروسي به 900 و عفونت چشم به 450 رسيده است.
مقاومت ايران با تاكيد بر اينكه محاصره ظالمانه تحميل شده بر ساكنان ليبرتي از مصاديق بارز جنايت عليه بشريت است و مسئولان و تسهيل كنندگان آن بايستي مورد تعقيب و مجازات قرار گيرند، دولت آمريكا و ملل متحد را به اقدام فوري براي پايان دادن به محاصره ضد انساني اعمال شده پزشكي در ليبرتي و آزادي انتقال تجهيزات پزشكي از اشرف به ليبرتي و دسترسي آزادانه ساكنان به خدمات پزشكي درعراق به هزينه خودشان فرا مي‌خواند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
24 فروردين ماه 1392  ( 13 آوريل 2013 )