Montag, 2. Dezember 2013

اطلاعيه كميسيون‌‌‌‌‌ امنيت و ضدتروريسم شوراي ملي مقاومت



وارد كردن مزدور زير عنوان پناهنده از سوي اطلاعات آخوندها به آلباني براي اخلال در انتقال ساكنان ليبرتي
كميسيون امنيت و ضد تروريسم شوراي ملي مقاومت از اين پيشتر «تهديد، شانتاژ، اخلال و كارشكني عمدي اطلاعات آخوندها و مزدوران در انتقال مجاهدان ليبرتي» به كشورهاي ديگر را فاش كرده است (اطلاعيه 7مهر92 ).
 همچنانكه خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت در روز 28شهريور در مقر اروپايي ملل متحد اعلام كرد: «گزينة رژيم ايران، انتقال مجاهدين به كشورهاي ثالث نيست. هدف، نابودي يا تسليم آنهاست. اين روزها سردمداران رژيم، اين را به صراحت مي‌گويند كه مجاهدين بايد از روي كرة زمين پاكسازي شوند و (از) هر كشوري كه آنها را بپذيرد».
كيهان خامنه اي در همين خصوص در روز 30شهريور اعلام كرد: «جمهوري اسلامي ايران هرگز به هيچ کشوري اجازه نمي‌دهد اين گروهک تروريستي را در خاک خود مستقر کند و در صورت چنين اقدامي بايد منتظر عواقب سياسي و اقتصادي و احيانا امنيتي آن نيز باشد». قبل از آن نيز مقامات و رسانه هاي رژيم آخوندي، دولت آلباني را تهديد كرده بودند كه «كشورهاي بالكان در آينده شاهد بمب‌گذاريها و خرابكاريهاي سودمند براي آمريكا و رژيم صهيونيستي خواهند بود» (شبكه خبر رژيم-27 ارديبهشت92).
در ادامه همين تهديدها، اطلاعات منفور آخوندي براي وارد كردن مزدورانش به آلباني، به عنوان پناهنده در پوش لو رفتة «اعضاي سابق مجاهدين» تلاش مي كند. هدف مقدم گشتاپوي ديني، خرابكاري در پروسه انتقال مجاهدين به اين كشور با جاسوسي و انواع پرونده سازيها و لجن پراكني است.
يكي از همين مزدوران به نام احسان بيدي در روز 24مهر92 زير عنوان پناهنده و «عضو سابق مجاهدين» با يك پاسپورت ايراني صادر شده از سوي وزارت اطلاعات به آلباني وارد شده است. اين پاسپورت كه به شماره 16359072 صادره در 8بهمن1391 و براي 5سال معتبر است به روشني نشان مي دهد كه پناهندگي در مورد اين شخص از اساس موضوعيت ندارد.
نمايندگان و مشاوران حقوقي مجاهدين در ليبرتي اعتراض خود به اين موضوع را در روز 29مهر با نمايندگان كميسارياي عالي پناهندگان در ميان گذاشتند. نماينده ساكنان در خارج از عراق نيز در نامه 5 آبان 92 (27 اكتبر2013) موضوع را با ذكر سوابق و ارتباطات مزدور مزبور با اطلاعات آخوندها، به مقامهاي كميساريا در ژنو اطلاع داد.
بيدي كه برخي از افراد فاميل او به خاطر هواداراي از مجاهدين اعدام شده بودند در سال1381 به عراق و به اشرف رفت. مادر و برادرش در سالهاي 82 و 83 از ايران به اشرف رفته و چندين روز با او به سر بردند و او را به ماندن در اشرف تشويق كردند. وي قبل از خروج از ايران دو بار به خاطر جرايم عادي دستگير شده بود و تلاش مي كرد اعتماد مجاهدين را جلب كند. اما بعد از حملات 6 و 7مرداد 1388 و 19فروردين1390 دوام نياورد و پس از انتقال به ليبرتي، در نخستين فرصت در 31فروردين91 خود را به نيروهاي عراقي تسليم كرد و به هتل مهاجر بغداد كه توسط مأموران وزارت اطلاعات و نيروي تروريستي قدس كنترل مي‌شود، رفت. او سپس در ارتباط با مأموران رژيم در سناريوها و نمايشاتي كه سفارت آخوندها عليه ساكنان اشرف و ليبرتي ترتيب مي‌دادند به خدمت گرفته شد. در همان زمان، مزدوران اطلاعات خبر رفتن اين مزدور به هتل مهاجر را با بلندگو و پلاكارد در اطراف اشرف اعلام مي‌كردند.
در روز 9 ارديبهشت91 يكي از شعبه هاي اطلاعات آخوندها (با نام بنياد سحر) كه پس از تحويل حفاظت اشرف به نيروهاي عراقي براي سركوب مجاهدان اشرف داير شد، نوشت: «احسان بيدي اولين نفري بود که دقيقاً از محل اردوگاه موقت پناهندگي ليبرتي فرار کرد و خود را به نيروي پليس عراق رساند».
گشتاپوي آخوندي با همان فرهنگ و ادبيات شناخته شدة «سربازان بدنام» به نقل از بيدي افزود: « من به خوبي مي‌دانستم که سران فرقه فقط از ريختن خون من و دوستان من به اهداف شوم خود مي‌رسند و هيچ ارزشي براي جان انسانها قائل نيستند... تنها آرزويم اين است که روزي سران فرقه به خاطر جنايتهايي که در حق جوانان ايران مرتکب شده اند، محاکمه شوند و دوستان ديگرم که خواهان آزادي هستند از اين فرقه نجات پيدا کنند». شعبه اطلاعات آخوندي همچنين در روز 30 ارديبهشت91 خبرداد: «تعدادي از خانواده هاي جديدالورود که قصد عزيمت به شهرک آزادي در مجاورت پادگان فرقه يي اشرف را داشتند با چند نفري از جداشدگان اخير فرقه رجوي در هتلي در بغداد ديدار نمودند... آقايان احسان بيدي و قربانعلي حسين نژاد و تعدادي ديگر که مايل به ذکر نام و نشان دادن تصوير خود نبودند با خانواده ها به گفتگو نشستند...» بيدي در هتل اطلاعات در بغداد، علاوه بر قربانعلي حسين نژاد با مزدور ديگري به نام سعيد ناصري در ارتباط بود كه بعد از حمله 6 و 7مرداد با لباس عراقي به نزد 36گروگان مي رفت تا از آنها بازجويي و كسب اطلاعات كند.
اطلاعات آخوندها در يك روايت مجعول و ابلهانه ديگر، در سايتهاي تابعه به نقل از همين مزدور ادعا كرد: «چند سال پيش از طرف سازمان به خانواده من مراجعه شده و عنوان نموده اند که جهت اعزام من به خارج ازعراق و گرفتن وکيل براي من نياز به پنجاه ميليون تومان است که خانواده من مي بايست آن را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت اين پول، وکيلي براي پيگيري کارم نخواهم داشت و به خارج از عراق منتقل نخواهم شد و بلاتکليف خواهم ماند... خوشبختانه خانواده ام هوشيار بودند و تن به خواسته رذيلانه اين فرقه مخرب ندادند».
مزدور بيدي در اواسط سال91 به تركيه و از آنجا با يك پاسپورت جعلي به مصر رفت. اما مقامات مصري كه به او مشكوك شده بودند او را دستگير كردند. وي در زندان مصر هم در ارتباط با نمايندگي رژيم در اين كشور قرار داشت و حاج ناصر سردژخيم اطلاعات در سفارت رژيم در بغداد از طريق نمايندگي رژيم در مصر براي او پول مي فرستاد. اطلاعات آخوندي سپس تلاش كرد از طريق ايادي و مزدورانش بيدي را به اتريش، فنلاند يا دانمارك بفرستد اما ارگانهاي ذيربط در اين كشورها به‌رغم توافق اوليه، حاضر به قبول مزدور لو رفته نشدند و او به عراق برگشت داده شد. وي پس از بازگشت به عراق مدتي ناپيدا بود و چندي بعد با پاسپورت ايراني كه وزارت اطلاعات برايش تهيه كرده بود، مجددا به تركيه و از تركيه به روماني و بعد به آلباني منتقل شد.
كميسيون امنيت و ضد تروريسم شورا، توجه دولت آلباني و كميسارياي عالي پناهندگان را به تحركات رژيم آخوندها در آلباني جلب مي‌كند و خواستار اخراج اين مزدور از آلباني است. كپي پاسپورت ايراني اين مزدور ضميمه است.
كميسيون امنيت و ضد تروريسم با يادآوري اطلاعيه 21مهر92 درباره قالب كردن مأموران و مزدوران اطلاعات ملايان به عنوان پناهنده، بار ديگر از دولتهاي اروپايي و كميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد مي‌خواهد از سوء استفاده مأموران فاشيسم ديني از عنوان و امكانات پناهندگي سياسي ممانعت كنند. شايان يادآوري است كه در آوريل1997 به دنبال حكم دادگاه ميكونوس كه ولي فقيه، رئيس جمهور، وزير خارجه و وزير اطلاعات رژيم را مسئول ترور مخالفان شناخت، اتحاديه اروپا در مصوبه خود، اخراج عوامل اطلاعات رژيم ايران از كشورهاي عضو را خواستار شد.
شوراي ملي مقاومت ايران
كميسيون امنيت و ضدتروريسم
11 آذر 92 (2 دسامبر 2013)