Montag, 31. Januar 2011

کاترین اشتون اعدام زهرا بهرامی را شدیداً محکوم کرد

دوشنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ / ۳۱ ژانویه ۲۰۱۱

کاترین آشتون مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون رئیس شورای اروپا در اطلاعیه ای که روز دوشنبه دراختیار خبرگزاریها قرار گرفت اعلام کرد: من اعدام زن ایرانی – هلندی زهرا بهرامی را که در روز ۲۹ ژانویه در تهران صورت گرفته است، شدید محکوم می کنم.

اشتون افزود: اتحادیه اروپا کیس او را همواره از نزدیک دنبال می کرده است و همیشه با مقامات رژیم ایران در این رابطه صحبت کرده است. من از اینکه دولتمردان ایرانی اجازه دخالت در پرونده خانم بهرامی را نداده و از هر تضمینی برای محاکمه عادلانه او گریز داشتند، متاثرم.

(بخوانید: متن انگلیسی اطلاعیه کاترین اشتون)

در ادامه اطلاعیه اشتون آمده است: همزمان با اعدام ۱۱ تن دیگر که اخیرا در ایران اعدام شده اند، من باردیگر نگرانی فزاینده اتحادیه اروپا در مورد بالارفتن موج اعدامها درایران ازابتدای سال جاری را خاطرنشان می کنم. من ازایران می خواهم که از اعدامها بلافاصله خودداری کند و هر گونه حکم اعدام را متوقف سازد.