Montag, 17. Januar 2011

برخی پی آمد های اجتماعی حذف یارانه

دوشنبه، ۲۷ دی ۱۳۸۹ / ۱۷ ژانویه ۲۰۱۱

تهران ـ ۲۶ دی ـ ساعت ۰۷۱۰ ـ در میدان خراسان بین انبوه جمعیت کارگران منتظر کار یک درگیری رخ داد که ۱۵ نفر از آنها زخمی شدند. علت این درگیری ازدحام و هجوم برای سوار شدن به مینی بوسی بود که کارگر برای کار می خواست. تهران ـ ۲۶ دی ـ بنا به گزارش دریافتی بر اثر حذف یارانه ها، موسسات آموزشی زبان خارجی، موسیقی و کامپیوتر، با بحران و تعطیلی مواجه شده اند. مشخصا موسساتی که در شمال شهر هستند بدلیل داشتن مشتریان خاص هنوز به ظاهر باز هستند وکار می کنند. ولی در پایین شهر این قبیل کلاسها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و مربیان این رشته ها، به طور خصوصی فقط به مشتریانی که توان پرداخت هزینه آموزش را دارند در خانه ها آموزش می دهند و کلاسهای عمومی تعطیل شده است.

تهران ـ ۲۶ دی ـ به گزارش دریافتی بعد از حذف یارانه ها از مظاهر چشمگیر بیکاری، کم شدن رانندگان مسافرکش شخصی، کم شدن فروشندگان لوازم یدکی یا اقلام قاچاق و سیاه در پشت چراغ گاز و بیکاری کارگران حمل بار در بازار است.

بنا به همین گزارش، تعطیلی و نیمه تعطیلی کودکستانهای خصوصی نیز از این جمله اند زیرا بعد از حذف یارانه ها درآمد این موسسات نیز صفر یا منفی شده است.
تهران ـ ۲۶ دی ـ به گزارش رسیده از دانشجویان دانشگاه تهران، زباله های اطراف دانشگاه و کوی دانشگاه که قبلا روزانه توسط شهرداری جمع آوری می شد، بعد از حذف یارانه ها چند روز یک بار جمع آوری می شود و این امر باعث آلودگی بیش از پیش محیط زیست شده است.