Mittwoch, 19. Januar 2011

سازمان مجاهدین از ضرب‌وشتم اعضای آن توسط نیروهای عراقی خبر داده است

صدای آمریکا
صدای آمریکا

مجری صدای آمریکا: سازمان مجاهدین خلق ایران، سازمان اپوزیسیون از ضرب‌وشتم اعضای خلع‌سلاح شده آن در کمپ اشرف واقع در استان دیاله عراق توسط نیروهای عراقی خبر داده است. دولت عراق خواستار اخراج اعضای سازمان مجاهدین از آن کشور است.

گزارش علی جوانمردی: اعضای سازمان مجاهدین از حمله اخیر نیروهای پلیس و نظامی عراق به ساکنان کمپ و زخمی‌شدن 176نفر در جریان این حملات خبر می‌دهند. روزنامه الزمان چاپ بغداد با تیتر درشت سفارت ایران و نیروهای سپاه قدس را به‌عنوان سازمانده حمله به ساکنان اشرف معرفی کرده است. دولت بغداد و سفارت جمهوری اسلامی ایران درباره ادعای این روزنامه واکنشی نداشته‌اند. شهریار کیامنش از ساکنان کمپ اشرف به صدای آمریکا می‌گوید: «این حملات طی هفته‌های اخیر گسترش پیدا کرده. در 7ژانویه توسط سنگ، چوب و به‌خصوص کوکتل‌مولوتف توسط همین اوباش به سمت ساکنان اشرف حمله شد که این حملات باعث شد که 176نفر از مجاهدین در اشرف که 91نفرشون هم از زنان مجاهدین در اشرف بودند مجروح شدند و هم‌چنان بعضی‌هاشون هستند که از این جراحتها به اصطلاح رنج می‌برند».

در همین حال عبدالناصر محمد المهداوی، استاندار دیاله در پاسخ به سؤال بخش فارسی صدای آمریکا در این مورد که دلیل حمله به ساکنان خلع‌سلاح شده کمپ اشرف چیست، چنین گفت: «ما با مجاهدین خلق، ساکنان کمپ اشرف مدارا می‌کنیم. مسائلی که رخ داده ارتباطی به استانداری دیاله نداشته و به دستورات دولت در بغداد مرتبط بوده است. از دید ما این یک مسأله حقوق‌بشری است».

دولت بغداد نخواست درباره ادعای سازمان مجاهدین خلق، مبنی بر حمله و ضرب‌وشتم ساکنان کمپ اشرف به صدای آمریکا توضیح دهد. در این میان شهریار کیامنش از نصب بلندگو در اطراف کمپ می‌گوید و این‌که این اقدام با هدف شکنجه روانی ساکنان کمپ صورت می‌گیرد.
شهریار کیامنش: «180بلندگو به کمک کامل نیروهای عراقی نصب شده که از اون به‌طور 24ساعته علیه ساکنان اشرف تهدیداتشون رو بیان می‌کنن. مثلاًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًً تهدید به آتش کشیدن، حلق‌آویز کردن ساکنان اشرف. این مسأله هم‌چنان ادامه داره. حتی در ساعتهایی توهینهای ناموسی به ساکنان اشرف از این بلندگوها پخش می‌شه».

اما عبدالناصر المهداوی، استاندار دیاله از وجود چنین بلندگوهایی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. با گذشت بیش از 24سال از احداث کمپ اشرف، تنش بر سر بودن یا نبودن اعضای یکی از سرسخت‌ترین مخالفین جمهوری اسلامی در خاک عراق بالا گرفته است. گفتنی است که آمریکا نام مجاهدین خلق را هم‌چنان در لیست سازمانهای تروریستی خارجی قرار داده است. هر چند سازمان مجاهدین سخت در تلاشند تا از مجراهای قانونی نام خود را از این لیست خارج کنند.
علی جوانمردی، صدای آمریکا - واشنگتن.