Montag, 21. Februar 2011

خبرگزاری فرانسه: ۱۵۰۰ عضو حزب الله لبنان در سرکوب تظاهرات شرکت دارند

یک‌شنبه، ۰۱ اسفند ۱۳۸۹ / ۲۰ فوریه ۲۰۱۱

نيروهاي سركوبگر شركت كننده در تظاهرات 25 بهمن 1389

پاریس ۲۰ فوریه ۲۰۱۱ خبرگزاری فرانسه – شورای ملی مقاومت ایران (اپوزیسیون) که مجاهدین خلق اصلی ترین جنبش تشکیل دهنده آن هستند، یکشنبه اعلام کرد که ۱۵۰۰ عضو حزب الله لبنان در کنار نیروهای انتظامی در سرکوب تظاهرات در ایران شرکت دارند.

این خبرگزاری افزود: شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه ای گفت که «بر اساس اطلاعاتی که از طریق منابع مجاهدین خلق در درون رژیم ملاها کسب شده است، حکومت از نیروهای حزب الله لبنان در سرکوب قیام مردمی در ایران استفاده کرده است.».

حزب الله جنبش قدرتمند شیعه لبنان، متحد تهران، قویترین نیروی نظامی در لبنان است و به عنوان یک حزب سیاسی غیر قابل دور زدن خود را تحمیل کرده است.

اصلی ترین جنبش اپوزیسیون در تبعید ایران گفت: «طی قیام ۱۴ فوریه، در منطقه خیابان آزادی تهران، رژیم ملاها از ۱۵۰۰ عضو حزب الله در درگیریها با تظاهرکنندگان استفاده کرد. این نیروها همچنین برای سرکوب تظاهرات گسترده ای که امروز در تهران جریان داشت بکار گرفته شدند.»

بنا به گفته شورای ملی مقاومت، رژیم «انها را تحت عنوان غیر نظامی در خیابانها بکار میگیرد تا به کمک نیروهای انتظامی در مقابل اعتراضات و شورشها وارد شوند.»

بنا به گفته چندین سایت اپوزیسیون و شاهدین، نیروهای انتظامی یکشنبه به طور گسترده در مرکز تهران گسترش یافتند و در چندین نوبت برای پراکنده کردن گردهمایی های هواداران اپوزیسیون دخالت نمودند.

هفت روز بعد از کشته شدن دو جوان که در تظاهرات ۱۴ فوریه کشته شدند، اپوزیسیون بار دیگر به یک گردهمایی ضد دولتی فراخوان داده بود.

حزب الله که توسط ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته میشود، در سال ۱۹۸۲ به ابتکار سپاه اسداران انقلاب ایران در جریان اشغال لبنان از سوی اسرائیل تأسیس شد.