Donnerstag, 17. März 2011

هیلاری کلینتون : ایران تحت نفوذ سپاه پاسداران است و در حال تبدیل شدن به حکومتی نظامی است

پنج‌شنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۷ مارس

۲۰۱۱

سایت وزارت خارجه آمریکا ۲۵ اسفند،گفتگو هیلاری کلینتون با خبرنگار تلویزیون دولتی نیل را گزارش کرد: خبرنگار می پرسد به‌نظر می‌رسد اینک به‌خاطر تمرکز بر کشورهای دیگر در منطقه، ایران را در اولویت پایین تری قرار داده‌اید، و با این وجود تهدید ایران کماکان بسیار زیاد است. آنها آن‌چه که در منطقه اتفاق می‌افتد را یک بیداری اسلامی می‌خوانند و تهدید کرده‌اند که در بحرین مداخله کنند. وقتیکه شما چنین اظهارات ستیزه‌جویانه‌یی را از احمدی‌نژاد می‌شنوید، واکنش آمریکا چیست؟

وزیر خارجه کلینتون در پاسخ میگوید: خوب این اوج دورویی ایران است، که اجازه می‌دهد انقلاب خودش ربوده شود و تبدیل به یک کشور نظامی با سپاه پاسداران گردد که در حال حاضر عمدتا اداره کشور را در دست دارد- این یک تفسیر ناراحت کننده بر سر این‌که مردم ایران انتظار چه چیزی در سال ۱۹۷۹ داشتند می‌باشد. و این درسی برای مصریها، تونسی ها و هرکس دیگر است که دمکراسی بایستی با دقت توسعه یابد، و به هیچ‌کس نبایستی اجازه داد که مدعی شود تمامی جوابها را دارد و این‌که آنها تنها کسانی هستند که می‌توانند حکومت کنند. من اعتماد زیادی به مردم مصر دارم. من فکر می‌کنم مصر نشان داده است که مصریها آماده‌اند تا برای حقوقشان برخیزند و مدعی این حقوق شوند و هم‌چنین بخشی از تصمیم‌گیری های لازم برای یک دمکراسی باشند.
بنابراین من فکر می‌کنم مصر بهترین نکوهش به ایران است. شما به‌طور بنیادی به ایرانیها ( رژیم ایران) نشان دادید که می‌توانند راجع به هرچه می‌خواهند صحبت کنند و تلاش کنند به گونه‌یی اعتبار کسب کنند، ولی آنها مستحق هیچ اعتباری نیستند چون آنها اجازه دادند انقلاب خودشان با کمال تاسف صدای مردم خودش، آراء آنها، آزادی شان و حقوقشان را رد کند، که ابدا چیزی نیست که مصر به‌دنبال آن است. …