Donnerstag, 10. März 2011

روایتی از حضور زنان «خاص» در تجمع ۹ دی

سعید قاسمی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران با گذشت بیش از یک‌سال از راهپیمایی ۹ دی اعلام کرد در این راهپیمایی کسانی به حمایت از علی خامنه‌ای برخواسته بودند که در روز عادی باید به خاطر «بد حجابی» دستگیر می‌شدند.
به گزارش سایت رجا‌نیوز، آقای قاسمی هفته گذشته در جمعی گروهی از بسیجی‌ها در خوزستان گفته که «در روز ۹ دی در تهران کسانی دست آقا بالای سرشان بود که اگر این‌ها روز عادی به خیابان می‌آمدند من اگر مأمور امر به معروف و نهی از منکر بودم، می‌گفتم این‌ها را بگیرید.»
وی افزوده است: «این گونه افراد دست حضرت آقا را گرفته بودند و در جهت ولایت و نظام شعار می‌دادند.»
این برای نخستین‌ بار است که یکی فعال سیاسی شناخته شده محافظه‌کار به صراحت از حضور زنانی در راهپیمایی‌ها و تجمعات حامیان علی خامنه‌ای خبر می‌دهد که پوشش آنها همواره مورد انتقاد شدید گروه‌های تندرو و برخی سران حکومت بوده است.
برخی زنان و دخترانی که حجاب و وضعیت ظاهری آن‌ها در شرایطی عادی «خلاف شرع» محسوب شده و بسیاری از آنها به همین دلیل دستگیر و به قوه قضائیه معرفی شده‌اند، به طور رسمی و گسترده در جریان تبلیغات انتخاباتی احمدی‌نژاد هم حضور داشتند.
پس از پایان انتخابات و گسترش اعتراض‌ها به نتایج آن، این زنان در تجمعات دیگر محافظه‌کاران که در حمایت از علی خامنه‌ای در تهران برگزار شده بود نیز شرکت داشتند.
بسیاری از سایت‌ها و وبلاگ‌های محافظه‌کار بدون توجه به وضعیت ظاهری این افراد، با هدف القای حمایت اقشار مختلف مردمی از رهبر جمهوری اسلامی تصاویری از این زنان منتشر کردند که عکس‌هایی از علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد را با خود حمل می‌کردند.
هویت این زنان همواره یکی از پرسش‌هایی است که مقام‌های جمهوری اسلامی ترجیح می‌دهند درباره آن سکوت کنند.
پیشتر گزارش‌هایی در مورد این زنان منتشر شده بود مبنی بر این که آنها زنان «خیابانی» هستند که در ازای دریافت پول و یا به اجبار به این تجمعات آورده می‌شوند.
این در حالی است که مقام‌های نظامی و اطلاعاتی بارها ادعا کرده بودند رهبران جنبش سبز به زنان «بد حجاب» بابت شرکت در تجعات اعتراضی هفته‌ای سه هزار دلار پرداخت می‌‌کردند.