Montag, 20. Juni 2011

«حفاظت از اشرف»: تجمع مجاهدین ایرانی در نزدیکی پاریس

دوشنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ / ۲۰ ژوئن ۲۰۱۱

ويلپنت- 18 ژوئن 2011- هزاران تن از هواداران مجاهدين خلق روز شنبه در نزديکي پاريس گرد آمدند تا خواستار حفاظت بين المللي از کمپ خود در اشرف واقع درعراق گردند و از حمايت شخصيت هائي مانند رودي جولياني، شهردار پيشين نيويورک، برخوردار گرديدند.

ویلپنت- ۱۸ ژوئن ۲۰۱۱- هزاران تن از هواداران مجاهدین خلق روز شنبه در نزدیکی پاریس گرد آمدند تا خواستار حفاظت بین المللی از کمپ خود در اشرف واقع درعراق گردند و از حمایت شخصیت هائی مانند رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، برخوردار گردیدند.
جمعیت که به گفته برگزارکنندگان ده ها هزار نفر بوده از سراسر اروپا، ایالات متحده آمریکا و کانادا آمده و در یکی از سالن های عظیم محوطه نمایشگاه های بزرگ در«ویلپنت» در شمال پاریس تجمع کرده بودند، شعارمی دادند : «ایران، اشرف، آزادی». مریم رجوی، رهبر آنان که مورد ستایش بی حد و حصر هواداران خود قرار دارد، تکرار کرد که «سازمان ملل متحد و ایالات متحده مسئول حفاظت و تأمین امنیت ساکنان اشرف هستند» که یک حمله ارتش عراق علیه آن درتاریخ ۸ آوریل «۳۶ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح» بر جای گذارده است.
رئیس شورای ملی مقاومت ایران (CNRI، که مجاهدین عنصر تشکیل دهنده اصلی آن هستند)، جنبش اپوزیسیون اصلی خارج از کشور رژیم تهران، خواستار استقرار ناظران سازمان ملل در اشرف گردید.
او اظهارداشت: «ما از ایالات متحده و اتحادیه اروپا تنها خواستار تأمین حفاظت این ناظران هستیم. این یک درخواست حداقل برای حفاظت از جان مجاهدان اشرف است».
کمپ اشرف که در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد قراردارد، ۳۵۰۰ تن از مجاهدین خلق را در خود جای داده است. این مخالفان سرسخت رژیم ایران در سال ۲۰۰۳ به دنبال سقوط صدام حسین توسط نیروهای آمریکائی خلع سلاح شدند. ایالات متحده در سال ۲۰۰۹ کنترل کمپ را به نیروهای عراقی واگذار کردند که مسئولانشان روابط بسیار حسنه ای با تهران دارند.
در بخش سخنرانی ها که توسط پاتریک کندی، عضو پیشین کنگره آمریکا، اداره می شد، شمار زیادی از منتخبین محلی فرانسوی و نیز شخصیت هائی مانند شهردار سابق نیویورک پشت تریبون رفتند.
رودی جولیانی خواستار آن شد که سازمان مجاهدین خلق ایران «بلافاصله» از لیست سیاه سازمان های تروریستی آمریکا بیرون آورده شود، همان طورکه اتحادیه اروپا درسال ۲۰۰۹ به اقدام مشابهی دست زد.
یک مسئول آمریکائی در اوایل ماه مه اعلام کرد که ایالات متحده در کمتر از شش ماه تصمیم خواهد گرفت که آیا مجاهدین خلق را از لیست مزبور خارج خواهد ساخت یا خیر.