Sonntag, 17. Juli 2011

هشتادوسومین روز تحصن ایرانیان در ژنو

آقای دکتر عبدالرحیم کزباری و آقای قوان هوقتوس شهردار پیشین شهر سخسل   در صفوف تظاهرکنندگان
آقای دکتر عبدالرحیم کزباری و آقای قوان هوقتوس شهردار پیشین شهر سخسل در صفوف تظاهرکنندگان

دکتر عبدالرحیم کزباری رئیس انجمن دانشجویان مسلمان در فرانسه طی سخنانی در هشتادوسومین روز تحصن ایرانیان در ژنو گفت

خوشحالم که یک بار دیگر برای حمایت از شما اشرفیهای عزیز در میدان ناسیون هستم و از این طریق، درخواستهای خود را از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل و خانم پیلای مطرح می‌کنم. آمریکا مسئول مستقیم شرایط به‌ وجود آمده است چون مجاهدین را خلع‌سلاح کرده وتعهد حمایت از آنها را داده بود ولی به قول خود عمل نکرده است پس باید آنها در اشرف مستقر شوند و مشخصاً مجروحان حمله به اشرف را مداوا کنند.

ژان پیر یومو دبیر کمیته کنگوئیهای فرانسه گفت: من به‌عنوان معاون شهردار از طرف کمیته کنگوئیهای آزاد از خواسته‌های شما که ۸۳روز است در این‌جا هستید حمایت می‌کنم، مبارزه شما بر حق و کاملا“ درست است. شما در برابر رژیمی می‌جنگید که شکنجه و اعدام را ترویج می‌کند ولی شما ارزشهای انسانی را احیا می‌کنید و برای جان انسانها بها قائلید.. جنگیدن در یک راه درست هرگز آدم را خسته نمی‌کند و می‌بینیم که جوانان و نوجوانان هم شما را همراهی می‌کنند، من در گردهمایی ۱۸ژوئن هزاران جوان و نوجوان را دیدم. اینها همه، یک دلیل دیگر اثبات حقانیت شما است. ما همه یک روز در کشوری آزاد زندگی خواهیم کرد به امید آن روز.

قوان هوقتوس شهردار پیشین شهر سخسل در فرانسه خطاب به متحصنان گفت:
من امروز این‌جا هستم. در روزی که به‌طور منطقی باید در کشورم فرانسه باشم تا در جشن ملی فرانسه شرکت کنم. ولی به‌خاطر اشرفیها با شما هستم تا بگویم به راهتان ادامه دهید. مبارزه شما ویژه و آن‌قدر زیباست که باید نمونه‌ای برای دنیا بشود.

و زمانی که شما را می‌بینم فقط می‌توانم تحسین کنم و درود بفرستم، شما آینده‌ایرانید. افتخار می‌کنم که با شما همراهم. به این مبارزه ادامه بدهید شما پیروزید.