Sonntag, 17. Juli 2011

اما بونینو نایب‌رئیس سنای ایتالیا: قویاً معتقدم که موضوع اشرف نه یک مشکل تکنیکی، بلکه یک مشکل سیاسی است

مجلس سنای ایتالیا
مجلس سنای ایتالیا

به‌عنوان کمیسر قبلی اروپا قویاً معتقدم که موضوع اشرف نه یک مشکل تکنیکی، بلکه یک مشکل سیاسی است، ما از کمیسر اروپا می‌خواهیم که برای حفاظت از اشرف وارد عمل شود

به‌عنوان کمیسر قبلی کمکهای انسانی قویاً اعتقاد دارم که موضوع اشرف، یک مشکل تکنیکی نیست. کاملاً یک مشکل سیاسی است ما البته می‌دانیم چگونه ۳۰۰۰نفر را حفاظت کنیم. در گذشته بارها این کار را کرده‌ایم و برخی مواقع هم نکرده‌ایم. بنابراین یک موضوع فنی یا تکنیکی نیست بلکه سیاسی است و در تاریخمان ما می‌دانیم که گاهی مواقع ما تسلیم شدیم و به مسئولیتمان عمل نکردیم. در این روزها قتل‌عام سربرنیستا که با احساس گناه همراه است و ما باید طور دیگری رفتار می‌کردیم و ما نمی‌خواهیم که دوباره تکرار شود این یک مسأله پیچیده‌ای نیست. موضوع ۳۴۰۰نفر است. احساس من این است که ما بایستی بارها و بارها حفاظت این افراد را برجسته کنیم. ما کمبودی نداریم. تنها چیزی که کمبودش احساس می‌شود یک اراده سیاسی است. لزوم یک اراده سیاسی برای مذاکره و تلاش برای یافتن راه‌حل می‌باشد. من به‌عنوان کمیسر، این کار را بارها با دولتهای مقدونیه و آلبانی انجام دادم. برخی از مواقع موفق شدم برخی مواقع هم نشدم. اما یقیناً ما بایستی تلاش کنیم و به سازمانهای بین‌المللی فشار بیاوریم. من فکر می‌کنم که ما باید از کمیسر اروپا بخواهیم. ما کمیسر کمکهای انسانی داریم فکر می‌کنم وی بایستی مداخله نماید و چون این پیشنهاد از سوی ایتالیاست ما بایستی بگوییم ما حاضریم که سهم خود را ادا نماییم. و چون ما دارای اعتبار هستیم و می‌خواهیم سهم خود را ایفا نماییم ما از کمیسر می‌خواهیم که وارد عمل شود و من فکر می‌کنم که در این صورت فعالیتها در پارلمان ایتالیا ممکن است به آن‌چه که نیاز است دست یابد.