Mittwoch, 3. August 2011

 مولن ایران را به‌خاطر دخالت در عراق قویاً مورد نکوهش قرار داد

چهارشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۳ اوت ۲۰۱۱

سایت وزارت دفاع آمریکا۱۱ مرداد - امروز رئیس ستاد مشترک آمریکا، ایران را به‌خاطر مداخله در عراق به‌منظور دنبال کردن ”اهداف شریرانه ”خود در این کشور، به باد انتقاد گرفت...
دریادار مایک مولن گفت، ”رژیم ایران با مداخله در امور اجتماعی و سیاسی عراق، آموزش و تجهیز شبه‌نظامیان برای انجام حملات در خاک عراق و ناکام کردن تلاشهای مردم این کشور در زمینه رشد اقتصادی، توسعه و استقلال، که دمکراسی و موقعیت جغرافیایی این کشور، به آنها ارزانی داشته، هم‌چنان به نقض حاکمیت عراق ادامه می‌دهد“.

مولن گفت، تهران خواهان یک عراق ضعیف است که مدیون و مطیع دیدگاه ایران نسبت به جهان باشد. او افزود، ”من معتقدم که اغلب عراقیها خواهان آن هستند که آینده خود را، خودشان تعیین کنند و خودشان دیدگاه خود در مورد جهانی که آنها را احاطه کرده، تعریف نمایند ”.
او از نخست‌وزیر نوری مالکی و رئیس‌جمهور جلال طالبانی، به‌خاطر به چالش کشیدن رژیم ایران به‌منظور متوقف کردن خشونتی که آن را به داخل عراق هدایت می‌کند، تقدیر کرد. ماه ژوئن با ۱۵ کشته، به‌طور خاص، ماه بدی برای نیروهای آمریکایی در عراق بود، ماهی که به‌گفته مقامات، شبه‌نظامیانی که اغلب مورد حمایت ایران هستند، از سلاحهایی استفاده کردند که مستقیماً از ایران وارد شده بودند.
مولن گفت، ارتش عراق در همیاری و همکاری با نیروهای آمریکایی، عملیات بر علیه چنین گروههایی که مورد حمایت ایران هستند را افزایش داده است. وی افزود، ”در نتیجه، ما شاهد کاهش چشمگیر چنین حملات مرگباری بوده‌ایم ”...
مولن گفت، ”دولت من روشن ساخته که ما از یک درخواست در زمینه باقی ماندن میزانی از نیروها استقبال خواهیم کرد و شب گذشته، وقتی شنیدم که رهبران عراقی قصد دارند برای بحث در مورد شرایط چنین درخواستی ملاقات کنند، دلگرم شدم“.
”بنابراین، من هم‌چنان امیدوارم که به‌زودی به نتایجی دست پیدا کنیم و از این‌که تلاشهای جدی برای حل این موضوع، اکنون در جریان است، تقدیر می‌کنم ”.
وی افزود، اما هر تصمیمی که رهبران عراق بگیرند، تصمیمی مربوط به عراق است، و نباید هیچ کشور یا قدرت خارجی، آن را اعمال کند. آمریکا نیز آماده است تا به کمک به عراق ادامه دهد.
مولن گفت، ”هیچ چیز عزم ارتش مرا از وقف خود نسبت به این هدف، یا وقف کشورم برای گسترش شراکت استراتژیک و طولانی‌مدت ما، تغییر نمی‌دهد. ما برای رسیدن به آن، جان هزاران تن از جوانان خود را داده‌ایم، همان‌طور که شما داده‌اید. اکنون زمان آن نیست که کار را خاتمه دهیم، بلکه زمان آن است که هم‌چنان به نظاره کردن بر موفق شدن آن، ادامه دهیم ”.