Sonntag, 6. Februar 2011

گرامیداشت سالگرد «عاشورای مجاهدین» شهادت اشرف رجوی و موسی خیابانی و یارانشان در پاریس

یک‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ / ۰۶ فوریه ۲۰۱۱

در آستانه ۱۹بهمن، سالروز شهادت سمبُل زن انقلابی مجاهد خلق اشرف رجوی و سردار شهید خلق موسی خیابانی و قهرمانانی که تا آخرین لحظه وآخرین نفس در رکاب سمبُل و سردارشان به عهد و پیمانشان با خدا و خلق قهرمان ایران وفادار ماندند، روز شنبه، مراسم گرامیداشت ”عاشورای مجاهدین” در سالن هتل در سرژی پونتواز، در شمال پاریس، با شرکت جمعی از اعضای شورای ملی مقاومت ایران و حامیان و هوادران سازمان مجاهدین خلق ایران برگزار گردید.

ابتدا خانم فاطمه رضایی، طی سخنانی یاد و خاطره قهرمانانی که تا آخرین لحظه بر آرمان آزادی مردم ایران وفادارماندند، را گرامی داشت و با یادآوری خاطره روزی که لاجوردی تنها گروگان حماسه نوزدهم بهمن مصطفی طفل شیرخوار اشرف و مسعود را در بازار شام تلویزیون خمینی در برابر دیدگان اشکبار مردم ایران به نمایش گذاشت گفت: ”این صحنه نفرتی عمیق در دل مردم ایران از خمینی و رژیمش کاشت. و امروز با نگاه کردن به شرایط ایران می توان دریافت که با فداکاری بی چشمداشت است که پیروزی محقق خواهد شد و با رمز”می توان و باید” در سالگرد ۱۹بهمن در وفاداری به راه آن شهیدان برای سرنگونی رژیم آخوندها عهد می بندیم که اشرف نشان و تمام عیار تا آخرین لحظه به پیمانمان وفادار بمانیم و چون اشرفی ها در محاصره و در برابر سنگ و تیغ و تبر بایستیم و یکدم از جای خود تکان نخوریم.


در ادامه برنامه فیلم کوتاهی در باره حماسه ۱۹ بهمن پخش شد در قسمتی از این فیلم، سخنان سردار خیابانی پخش شد که کوهوار و استوار، سراپا ایمان و یقین و به آینده روشن و پُرشکوه مجاهدین امیدوار بود، می گفت:
”مجاهدین خواهی نخواهی هستند و اگر هم کسانی خواب و خیالی درسر داشته باشند ما قادریم وحاضریم قاطعانه به آنها بگوئیم که نه اشتباه می کنید مجاهدین را نمی شود از بین برد. ممکن است ما را بکشید. ممکن است ما را زندانی بکنید. امّا، نه، مجاهدین از بین رفتنی نیستند. مگر گذشته نشان نداد! این فکر باقی ماندنی است. چون حق است، این فکر جای خودش را در جامعه و تاریخ باز خواهد کرد.
این پرچم اگر هم امروز از دست ما بیفتد، دست دیگری حتما آن را برخواهد گرفت. پس ما حق داریم اُمیدوار باشیم. ما حق داریم از مشکلات و خطرات نهراسیم و از آنها استقبال کنیم. ما حق داریم بر توطئه ها و توطئه چین ها نیشخند بزنیم!”

پس از پخش سرود مصور گُل طوفان اشرف آقای مهدی ابریشمچی سخنان خود را با یاد اشرف و موسی و زنان و مردان قهرمانی که در رکابشان تا آخرین گلوله جنگیدند و جان دادند و یاد شهدای قهرمان سیاهکل در ۱۹ بهمن ۱۳۴۹ که در آن شرایط سخت دیکتاتوری سلطنتی پیکار و جانفشانی کردند شروع کرد. همان مجاهدین و فدائیانی که در دوران حاکمیت دیکتاتوری سلطنتی، جنگیدند، جان باختند. شکنجه شدند و زندان را تحمل کردند و خلق را به آگاهی رساندند تا اینکه قهرمانانه به خیابانها آمدند و انقلاب کردند. امّا محصول کار آنها توسط خمینی و همپالگیهایش ربوده شد و برای بوجود آورندگان و آفرینندگان این انقلاب چیزی جز زندان و شکنجه و فقر و بدبختی برای توده های مردم باقی نگذاشت.
آقای ابریشمچی گفت: ”این روز در خاطره مردم ایران جایگاه ویژه ای دارد و میشود گفت جایگاه بی نظیری دارد. علتش چیزی جز این نیست که نوزده بهمن سمبل و نماد آن تصویری از مجاهدین است که باید قیمت را هر چه که باشد پرداخت. تصمیم آغاز مقاومت و مبارزه مسلحانه با رژیم خمینی مترادف بود با حرکت عاشوراگونه و این خون در زمان خمینی از اوّلین شهید سازمان عباس عُمانی جاری شد و بدون شک تا همیشه مجاهدین جریان خواهد داشت. مجاهدین به درستی دریافتند که برای مبارزه با این رژیم که تحت عنوان مذهب حکومت می کند، اگر قیمتش هر چه که باشد نپردازند در مبارزه با این رژیم به جایی نمی رسند.


عامل اصلی در مبارزه و نبرد مجاهدین که قانون مبارزه با این رژیم است، خط درست و آمادگی برای پرداخت است. این قانون یک استثنا در نوزده بهمن سال شصت نبوده، بلکه در تمام سر فصلها و پراتیکهای مقاومت با تکیه بر این اصل و این قانون بوده ”که مجاهدین مبارزه کرده اند.” چه در زمینه سیاسی یا تشکیلاتی یا ایدئولوژیک، خط درست ازروز اوّل وایستادن و بهای این خط را هرچه که باشد پرداختن باعث شده که مجاهدین به تنها راه حل ممکن برای مردم ایران تبدیل شوند. ... همان کسانی که مجاهدین و شورای ملی مقاومت را در لیست تروریستی گذاشتند الان می آیند و می گویند اشتباه بود و مجبورند همان حرفهایی که خواهر مریم در سال ۲۰۰۴ در پارلمان اروپا زد را تایید کنند که سه راه حل در برابر این رژیم وجود دارد:
جنگ، مماشات و یا راه حل سوم (تغییر توسط مردم و مقاومت ایران). ما ایستادیم. سرو سرفراز مقاومت ایران ایستاد و آنها از جای خودشان تکان خورند و آمدند نزد مقاومت ایران، ما ذره ای از مواضع خودمان را در هیچ موردی تغییر نداده ایم و خواهر مریم گفته اند، از شما چیزی نمی خواهیم، موانع را از پیش پای ما بردارید، به وضوح و به روشنی، اهل کرنش و سازش و خرید و فروش مردم و ملتمان هم نیستیم. البته امروز همه بر عکس سال ۱۳۶۰ همه چیز نوید بخش پیروزی است. امّا علیرغم اینکه امروز در عالی ترین نقطه قرار داریم و راهمان روشن است. ولی توجه به حرکت عاشورا گونه و پرداخت بها نه تنها کمتر نشده بلک بیشتر شده هر وقت ما از این قانون کوتاه بیائیم شکست می خوریم و درست به همین دلیل علی صارمی را داریم. تجدید عهد با اشرف و موسی و شهدای خلق معنایی جز استواری بر خطوط درستی که داریم و استواری بر عهد و پیمان و فدای هرچه بیشتر ندارد. دامن محبت را گر کنی به خون رنگین می توان ترا گفتن پیشوای آزادی.

سالن مراسم بزرگداشت عاشورای مجاهدین در ساعت با نمایشگاهی از تصاویر از شهیدان ”عاشورای مجاهدین” در ۱۹ بهمن ۱۳۶۰، شهیدان قیام مردم ایران و اشرف و تصاویری از شهدای قهرمان خلق، علی صارمی، حسین خضری ، جعفر کاظمی و محمد علی حاج آقائی تزیین شده بود، در کنار تصاویر شهیدان دسته های گُل زینت بخش سالن مراسم بود.

بعدی >