Donnerstag, 4. August 2011

حمایت از بیانیه۵۲۵هزارتن ازمردم دیالی درحمایت از مجاهدان اشرف

پنج‌شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۴ اوت ۲۰۱۱

انجمن حقوقدانان شمال عراق با صدور بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از بیانیه ۵۲۵ هزار تن از مردم استان دیالی اعلام کرد: ما صدای خود را به صدای مردم دیالی می افزاییم و براجرای تمام خواستهای بیانیه مردم دیالی تأکید میکنیم: ۱- به دولت عراق هشدار می‌دهیم بیش از این دستش را به‌خون ساکنان اشرف آغشته نکند و از نیروهای مسلح می‌خواهیم از سلاح کشیدن و تعرض به مجاهدین، خودداری کنند.
۲- از همه احزاب مستقل و ملی، اعضای پارلمان و رهبران مذهبی می‌خواهیم، با بلندترین صدا به جنایت ۸آوریل اعتراض کنند و اجازه ندهند دولت کنونی، برای کسب حمایت بیشتر از رژیم ایران، به جنایت علیه اشرف ادامه دهد.
۳- ساکنان اشرف ۲۵سال است که در عراق حضور قانونی داشته و پناهنده سیاسی تحت حفاظت کنوانسیون چهارم ژنو محسوب می‌شوند و حضور آنها در عراق در راستای منافع مردم عراق است. بنابراین تصمیم دولت عراق مبنی بر اخراج آنان از عراق، نقض قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی بوده و به خواست رژیم ایران برای نابودی آنان برنامه‌ریزی شده است.
۴- از سازمان ملل و آمریکا می‌خواهیم تا زمانی که مجاهدین در اشرف حضور دارند، حفاظت آنان را برعهده بگیرند و طرح جابجایی آنها را در داخل عراق، که در اساس توطئه‌یی از سوی رژیم ایران و عوامل عراقیش می باشد قویاً محکوم کنند.
۵- ما از راه‌حل پارلمان اروپا و پیش‌شرطها و الزامات آن قویاً حمایت می کنیم و خواستار خروج فوری نیروهای مسلح از اشرف، دسترسی آزادانه به امکانات پزشکی، خاتمه فوری محاصره، مجازات مسئولان کشتار ۸آوریل و بازگرداندن اموال به سرقت رفته هستیم.

شیخ ساجد عواد محمد، شیخ عشیره الغزی (Alghezzy) در استان ذیقار عراق از بیانیه ۵۲۵ هزار تن از مردم دیالی در حمایت از مجاهدان اشرف حمایت کرد و گفت :من همبستگی خودم را با این بیانیه که تهاجم وحشیانه نیروهای دولتی عراق به کمپ اشرف در۸آوریل را به شدت محکوم می کند اعلام می کنم. این بیانیه به درستی حضور ساکنان اشرف درعراق را همسو با منافع ملی عراق و فشار برآنها برای خروج از عراق یا جابجایی آنها در داخل عراق را در خدمت منافع رژیم حاکم بر ایران دانسته است. همان رژیمی که خون فرزندان کشور مجروح ما را با دخالتهای آشکارش بر زمین می ریزد. ساکنان اشرف مهمانان عراقیان هستند وحضور آنها نیز درعراق یک امر ملی وضروری برای عراقیان است.

بیانیه شورای شهرستان بیجی :
از طرف رئیس و اعضاء شورای شهرستان بیجی اقدامهای حکومت عراق در منع ورود سوخت به ساکنان شهر اشرف را به شدت محکوم می کنیم. از جامعه بین المللی میخواهیم که با دخالت سریع در این موضوع حکومت عراق را به دست برداشتن از این اقدامات غیر انسانی فرا بخواند.
بیانیه شورای شهرستان طوز :
ما در شورای شهرستان طوز تجاوز مستمر به حقوق ساکنان شهر اشرف را محکوم میکنیم و از جامعه بین المللی و سازمانها حقوق بشری میخواهیم از دولت عراق بخواهند اجازه ورود سوخت به این شهر را بدهد. چرا که آنها پناهنده هستند و نباید مورد انتقامگیری جمعی قرار بگیرند. از ماه فوریه سوختی به این شهر وارد نشده است.
بیانیه شورای محلی سلیمانبک
شورای محلی سلیمانبک تجاوز مکرر به شهر اشرف را محکوم میکند. آنها بیش از ۲۵ سال است در عراق مهمانان عزیز عراقیان شریف از شمال تا جنوب هستند . ما از جامعه بین المللی و سازمانهای حقوق بشری میخواهیم فوراً دخالت نموده و از دولت عراق بخواهند که اجازه ورود سوخت به این شهر را بدهد.