Donnerstag, 4. August 2011

ایران در خاک اقلیم کردستان پایگاه‌ نظامی احداث کرد

پنج‌شنبه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۴ اوت ۲۰۱۱

همزمان با ادامه‌ی حملات توپخانه‌ای ایران به‌مناطق مرزی، این کشور در حال احداث سه‌پایگاه‌ نظامی در خاک اقلیم کردستان می‌باشد.
خبرگزاری پیامنیر ۱۱ مرداد، شورای روستای ویزه‌ از توابع شهر مرزی چومان به‌خبرگزاری پیامنیر گفت: ایران در چند ماه‌گذشته‌اقدام به‌احداث سه‌پایگاه‌ نظامی در عمق خاک اقلیم کردستان در نزدیکی این روستا کرده‌است. وی افزود: کار ساخت دو پایگاه‌ به‌اتمام رسیده‌ و پایگاه‌ دیگری در حال احداث است. این پایگاه‌‌ها که‌بیشتر به‌قلعه‌های نظامی می‌مانند در مناطق "بوزی میرگه‌سیر" ، "به‌رد قه‌لشته‌" و "پیره‌لوک" احداث‌شده‌اند.
قلعه‌ی پیره‌لوک
این عضو شورای روستای ویزه‌ تاکید نمود که‌سال گذشته‌نیز ایران حدود هفت پایگاه‌ نظامی در این مناطق احداث کرده‌که‌بعضی از آنها در خاک اقلیم کردستان قرار دارند.
یک منبع امنیتی منطقه‌نیز که‌نخواست نامش فاش گردد، ضمن تأیید این خبر به‌خبرگزاری پیامنیر گفت: از همان آغاز احداث این پایگاهها، مقامات عالی اقلیم کوردستان را از این تلاش‌سپاه‌پاسداران برای احداث سه‌پایگاه‌ نظامی در مناطق مرتفع روستاهای "دولی سه‌کرایه‌تی"‌مطلع کرده‌است.
وی تصریح کرد: پایگاههای "بوزی میرگه‌سیر" و "پیره‌لوک" به‌اتمام رسیده‌ و تعداد زیادی نیروی نظامی در این پایگاهها مستقر شده‌اند.
قلعه‌ی بوزی میرگه‌سیر