Donnerstag, 6. Oktober 2011

 اروپا در پی تحریم ۲۹ مقام دیگر در دیکتاتوری آخوندی

پنج‌شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۰ / ۰۶ اکتبر ۲۰۱۱

یک مقام اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفته است که احتمالا این اتحادیه شمار دیگری از مقام های ایران را به دلیل نقض جدی حقوق بشر در فهرست تحریمی خود قرارمی دهد. همچنین گفته می شود اتحادیه اروپا درنشست روز دوشنبه آینده درباره تحریم بانک مرکزی سوریه تصمیم خواهد گرفت. رسانه حکومتی آینده نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز۱۳مهر نوشت:”یک مقام اتحادیه اروپا گفته است که شورای سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه احتمالا ۲۹ مقام دیگر ایران را به فهرست ۳۲ مقام ایرانی مورد تحریمی خود اضافه خواهد کرد. وی همچنین گفته است این تحریم ها شامل توقیف و مسدود کردن دارایی ها و اموال و هم چنین ممنوعیت صدور ویزا خواهد بود.
تحریم قبلی اروپا با کنایه مقامات ایرانی روبرو شد که گفتند پولی در بانکهای اروپا ندارند که نگران مسدود شدنش باشند.“

تحریم بانک مرکزی سوریه

در همین زمینه یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته است: اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه تحریم بانک مرکزی سوریه و همچنین تحریم شمار دیگری از مقام های ایرانی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این منبع مطلع همچنین اضافه کرده است: در خصوص تحریم بانک مرکزی سوریه به طور اصولی تصمیم اتخاذ شده است و روز دوشنبه این تصمیم به کمیته امور خارجی اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد.

طبق این گزارش، پس از ارائه این تصمیم به کمیته امور خارجی، یک هفته طول خواهد کشید که مقرارت لازم برای اجرایی کردن اقدام علیه بانک مرکزی سوریه انجام شود.

کشورهای اروپایی با حمایت امریکا روز سه شنبه پیش نویس قطعنامه تحریمی علیه سوریه را به شورای امنیت ارائه کردند. اما چین و روسیه، دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، به پیش نویس قطعنامه تحریمی علیه حکومت بشار اسد رای مخالف دادند