Dienstag, 22. November 2011

دولت آمریکا، تحریمهای شدید نفتی، بانکی و خطوط کشتیرانی علیه رژیم ایران اعمال کرد

هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا
هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا

دولت آمریکا، تحریمهای شدید نفتی، بانکی و خطوط کشتیرانی علیه رژیم ایران اعمال کرد. هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا شب گذشته گفت: روز جمعه رژیم ایران هم درسازمان ملل در نیویورک و هم در آژانس در وین محکوم شد و مجمع عمومی ملل ‌متحد هم رژیم ایران را به‌خاطر نقض مستمر حقوق‌بشر، بار دیگر قویاً محکوم نمود. پیام روشن است، اگر ناسازگاری رژیم ایران ادامه یابد با فشار و انزوای فزاینده مواجه خواهد شد، امروز آمریکا قدمهای موثری برای تشدید این گزینه برداشته است.

ـ هیلاری کلینتون اعلام کرد: اولاً باراک اوباما یک دستور اجرایی را امضا کرد که، برای اولین بار مشخصاً صنعت پتروشیمی رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد، ثانیاً در همان دستور اجرایی، تحریمها را به تجارت نفت و گاز این رژیم گسترش می‌دهیم، ثالثاً ، تحت این دستور اجرایی، ما تعدادی از افراد و مؤسسات را به‌خاطر نقش آنها در کمک به برنامه ممنوعه هسته‌یی رژیم ایران تحریم می‌کنیم، .

تیموتی گایتنر وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: اول این‌که ما به‌طور چشمگیری دسترسی رژیم ایران به سیستم مالی بین‌المللی را کاهش داده‌ایم.. دوم این‌که بسیاری از بنادر عمده جهان به روی خطوط کشتیرانی رژیم ایران بسته است. سوم این‌که منبع اولیه درآمد رژیم ایران، یعنی بخش نفت رو به افول است زیرا نمی‌تواند سرمایه‌گذاری خارجی را جذب کند. و برای اولین بار، ما تمامی‌بخش بانکی رژیم ایران، از جمله بانک مرکزی ایران را، به‌عنوان تهدیدی برای دولت آمریکا، نامگذاری کرده‌ایم. در نتیجه‌ی این تلاش هماهنگ شده، رژیم ایران اکنون از سه سیستم مالی بزرگ قطع شده است.