Dienstag, 13. Dezember 2011

گفتگوهای کاخ سفید راجع به کمپ اشرف در عراق اعتراضاتی را به همراه داشت

تلویزیون سی.ان.ان
تلویزیون سی.ان.ان

سایت تلویزیون سی.ان.ان، 12دسامبر۲۰۱۱ - واشنگتن - به قلم پال کورسون -
چندین شخصیت برجسته آمریکا روز دوشنبه به فعالان اپوزیسیون ایران در یک تظاهرات پرسروصدا در مقابل کاخ سفید پیوستند. آنها از پرزیدنت اوباما خواستند تا به‌دنبال خروج نیروهای آمریکا از عراق آن‌چه را که ممکن است در یک کمپ پناهجویان پیش بیاید را مورد گفتگو قرار بدهند.
دولت عراق در نظر دارد کمپ اشرف را تا پایان سال ببندد بدون این‌که تضمینهای روشنی از این‌که این پناهجویان نسبت به حملات توسط نیروهای عراقی و انتقامجویی از طرف ایران همسایه حفاظت شوند. این کمپ محل سکونت بیش از ۳۰۰۰نفر هستند که شخصیتهای مقاومت ایران و حامیان آنها خوانده می‌شوند.
این گروه معروف به‌ام.ئی.کی یا مجاهدین خلق ایران توسط آمریکا یک سازمان تروریستی نامگذاری شده است. برخی از قانونگذاران جی.او.پی [جمهوریخواه] از دولت اوباما خواسته‌اند این نامگذاری را لغو کند و مقامات گفته‌اند این موضوع تحت بررسی می‌باشد.
این تظاهر‌کنندگان در زمانی که نوری مالکی نخست‌وزیر عراق با پرزیدنت اوباما در کاخ سفید ملاقات می‌کند تجمع کرده‌اند. در میان کسانی که این تجمع را هدایت می‌کنند سناتور سابق آمریکا رابرت توریسلی دموکرات از نیوجرسی می‌باشد. وی به جمعیت حاضر گفت وقتی پرزیدنت اوباما از آقای مالکی در کاخ سفید استقبال کرد ممکن است به یک نکته توجه کرده باشد که وقتی دستش را برگرداند خون آلود بود. توریسلی گفت این خون، خون ساکنان بیگناه کمپ اشرف است. وی گفت او بر این باور است که آنها توسط نیروهای عراقی تحت‌امر مالکی شکنجه شده و به قتل رسیده‌اند.
تام ریج وزیر امنیت داخلی بعد از توریسلی یک درخواست ساده را مطرح کرد و درحالی‌که رهبر عراق با اوباما در ملاقات بود خواست که دولت مالکی ضرب‌الاجل برای بستن اشرف را تمدید کند و حفاظت ۳۴۰۰نفر از ساکنان کمپ اشرف را تضمین نماید.

این گروه بر این اعتقاد است که رژیم فعلی در عراق تحت‌امر مالکی عمل می‌کند و تاکنون دو بار به این کمپ حمله کرده و حدود 50نفر را کشته است. جان کری مدیرکل کمیته امورخارجی سنا آن را قتل‌عام خواند. …

کمیسیون پناهجویان ملل‌متحد ساکنان کمپ اشرف را جویندگان رسمی پناهندگی علیه تعقیب و آزار رژیم ایران خوانده است. … برخی خواهان استقرار نیروی کلاه آبی [بلو هلموت] ملل‌متحد برای تأمین امنیت برای ساکنان این کمپ شدند.