Donnerstag, 29. Dezember 2011

تاکید دولت آمریکا بر مقابله با سر پیچی رژیم ایران و بستن تنگه هرمز

پنج‌شنبه، ۰۸ دی ۱۳۹۰ / ۲۹ دسامبر ۲۰۱۱

تاکید دولت آمریکا برمقابله با سرپیچی رژیم ایران از التزامات بین المللی وتهدید حکومت آخوندی به بستن تنگه هرمز، لزوم تشدید فشارها و تحریم جهانی، ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اعلام کرد اجازه هیچگونه اخلالی در رفت و آمد در تنگه هرمز را نخواهد داد.

رویتر۷دی، گزارش داد پس از اینکه رژیم ایران تهدید کرد کشتیهای عبوری از تنگه هرمز را متوقف میکند، ناوگان پنجم آمریکا هشدار داد اجازه نخواهد داد هیچگونه توقفی در این مسیر ایجاد شود.
سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا تاکید کرد هرکس تهدید به ایجاد اخلال در آزادی دریانوردی در یک تنگه بین المللی کند، به روشنی خارج از جامعه ملتهاست، بنابراین هیچگونه اخلال و توقفی تحمل نخواهد شد.
وی در مورد تدابیر اتخاذ شده گفت: ما حضور تقویت شده خودمان را در منطقه حفظ میکنیم تا مانع فعالیتهای بی ثبات کننده شویم.

به گزارش سایت وزارت خارجه آمریکا۶ دی، مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به تهدید رژیم مبنی بر بستن تنگه هرمز اعلام کرد: این یک تلاش دیگر رژیم ایران است که توجهات را از واقعیت امر که همانا سرپیچی این رژیم از التزامات بین المللی است، منحرف کند. ولی ما در مسیری که دنبال میکنیم کاملا روشن ساخته ایم که تحریم ها و فشارها علیه رژیم ایران را تشدید می کنیم..

معاون اول احمدی نژاد مدعی گردید در صورت تحریم نفت رژیم، تنگه هرمز را خواهند بست
به گزارش رسانه حکومتی تابناک۶دی، رحیمی معاون اول احمدی نژاد در واکنش به تنگ تر شدن حلقه تحریمهای بین المللی، مدعی گردید در صورت تحریم نفت رژیم، تنگه هرمز را خواهند بست. وی گفت: « آن‌ها زمزمه‌ تحریم نفت را دارند،...اگر بنا باشد نفت ایران را تحریم کنند یک قطره نفت از تنگه‌ هرمز عبور نخواهد کرد،...غربی‌ها نمی‌خواهند ما را رها کنند...