Freitag, 30. Dezember 2011

ایلیانا رزلهتینن سفر احمدی نژاد به کوبا، ونزوئلا نیکاراگوئه و اکوادور را تور ستمگران نامید

جمعه، ۰۹ دی ۱۳۹۰ / ۳۰ دسامبر ۲۰۱۱

ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، سفر احمدی نژاد به کشورهای کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه و اکوادور را تور ستمگران توصیف کرد.

به گزارش سایت کمیته خارجی آمریکا ۷دی، در بیانیه ایلیانا رزلهتینن، که امروز منتشر کرد، آمده است: رژیم"ایران سالهاست فعالانه تلاش میکند روابط و نفوذ خود را در نیمکره غربی گسترش دهد و شرکایی نیز در این منطقه ضد آمریکایی پیدا کرده است. سفرهایی که قرار است در ماه ژانویه توسط احمدی نژاد در این منطقه از جهان صورت گیرد، نشان دهنده گسترش خطر رژیم ایران تا مرزهای آمریکا میباشد.
ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا سپس با اشاره به فعالیتهای رژیم آخوندی در کشورهای آمریکای جنوبی اینگونه فعالیتها را تهدید امنیتی و در راستای ایجاد بی ثباتی در این منطقه از جهان دانسته و میگوید: سفر احمدی نژاد به این کشورها در روزهایی رخ میدهد که تلاشهای بین المللی جهت اعمال تحریمهای سخت تر علیه این رژیم، برای متوقف ساختن برنامه های هسته ا ی آن صورت میگیرد. رژیم ایران به دنبال کمک از متحدان خود مانند کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه و اکوادور است و به همین خاطر مهم است که ایالات متحده تحریمهای قوی تری را علیه این رژیم اعمال کند و از متحدان خود نیز جهت اعمال این تحریمها و ممانعت از دسترسی رژیم ایران به سیستمهای مالی جهانی، کمک بگیرد.