Dienstag, 13. Dezember 2011

 ملل متحد در عراق از اروپا خواستار بردن اعضای کمپ ایرانی شد

دوشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۰ / ۱۲ دسامبر ۲۰۱۱

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۲۱ آذر۱۳۹۰، روز دوشنبه نماینده ویژه ملل ‌متحد در بغداد گفت، کشورهای اروپایی باید با پذیرش اعضای گروه ایرانیان تبعیدی که مقرشان در عراق، مورد تهدید بستن تا پایان سال می‌باشد، موافقت کنند. مارتین کوبلر هم‌چنین از دولت عراق خواستار تمدید تاریخ بستن کمپ اشرف شد.

خبرگزاری فرانسه مینویسد: کوبلر به‌دنبال مراسم بزرگداشت روز بین‌المللی حقوق‌بشر که روز ۱۰دسامبر بود به خبرگزاری فرانسه گفت، ”من از تمامی دولتهای سازمان ملل و به‌طور مشخص از اروپاییان می‌خواهم که ساکنان کمپ اشرف را به کشورهای خود بپذیرند ”.
کوبلر گفت علاوه بر ”اتباع کشورهای اروپایی که در کمپ اشرف زندگی می‌کنند ”حدود ۹۰۰تن از این افراد مدعی داشتن مدارکی هستند که به نوعی به کشورهای اروپایی مربوط می‌شوند”. . .
کوبلر هم‌چنین ازمقامات عراقی خواستار تمدید آنجه که ضرب‌الاجل بستن این کمپ تا پایان سال است، شد و استدلال کرد که ”وی نمی‌تواند چندین هزارنفر را تا پایان سال جابهجا کند. ”وی گفت، ”ما در میانه مذاکرات هستیم. . . تا به یک راه‌حل صلح‌آمیز و عملی برای این مشکل برسیم ”، وی اضافه کرد، ”من تا روز آخر، تا۳۱دسامبر خواهم جنگید تا که به یک راه‌حل صلح آمیزو عملی فراهم شود”».