Montag, 5. Dezember 2011

لس آنجلس تایمز : انفجار در نزدیکی کرج کار آمریکایی ها و اسرائیلی ها بود

دبی-العربیه.نت

روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" در شماره یکشنبه 4-12-2011 خود نوشت که انفجار زاغه مهمات منطقه ملارد کار آمریکایی ها و اسرائیلی ها بود.

حدود سه هفته پیش انفجارهای مهیب یک منطقه نظامی در ملارد در نزدیکی کرج را لرزاند. در حالی که مسئولان سپاه پاسداران ایران این رخداد را حادثه و در حین انتقال مهمات اعلام کردند ، برخی دیگر از مسئولان به طور تلویحی از وجود خرابکاری سخن گفتند.

روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" در گزارشی نوشته است: "درحال حاضر نوعی جنگ مدرن علیه ایران جریان دارد که در چارچوب آن، آمریکا و متحدانش علاوه بر قتل‌های هدفمند و جنگ الکترونیکی، به خرابکاری نیز متوسل می‌شوند."

این گزارش می افزاید واشینگتن و متحدانش در چارچوب ماموریتی سری برای خنثی‌سازی برنامه‌های اتمی ایران تلاش می‌کنند. هدف این ماموریت در عین حال بی‌نیاز ساختن آمریکا و اسراییل از توسل به حمله نظامی است.

آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران، از تلاش های این کشور برای دستیبای به سلاح اتمی حکایت می کند. پس از ان زمزمه هایی از احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران به گوش رسید. همچنین کشورهای غربی تحریم هایی علیه تهران اعمال کردند.

به نوشتۀ این روزنامه، بسیاری از کارشناسان و ماموران سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی می‌پندارند که انفجار روز ٢١ آبان در ملارد کرج نتیجۀ عملیات مشترک آمریکا و اسراییل بوده است.

در انفجار ملارد حسن تهرانی مقدم که مغز متفکر صنعت موشکی ایران به شمار می آمد به همراه شمار غیر معلومی از نیروهای سپاه کشته شدند.

پاتریک کلاوسون، مدیر بخش ایران در "انستیتوی سیاست خاورمیانه"، در گفتگو با "لس‌آنجلس تایمز"، مقابلۀ آمریکا و اسراییل با ایران را نوعی "جنگ قرن بیست و یکمی" دانسته که "ظاهراً علاوه بر برنامۀ آدم‌کشی‌های هدفمند و جنگ الکترونیکی، مجموعه‌ای از خرابکاری را هم در برمی‌گیرد".

لس‌ آنجلس تایمز می‌افزاید یکی دیگر از شیوه‌هایی که آمریکا و متحدانش از سال‌ها پیش به آن متوسل می‌شوند، دادن نقشه‌ها، قطعات و برنامه‌های کامپیوتری معیوب به ایران است.