Montag, 19. Dezember 2011

زنجیره انسانی در مقر اروپایی ملل ‌متحد برای حفاظت از مجاهدان اشرف و لغو ضرب‌الاجل سرکوبگرانه

زنجیره انسانی هموطنان آزاده در ژنو برای حفاظت از اشرف
زنجیره انسانی هموطنان آزاده در ژنو برای حفاظت از اشرف

۲۳۸مین روز تحصن ایرانیان آزاده و حامیان اشرف در ژنو، جمعه ۲۵آذر (۱۶دسامبر) شاهد صحنه‌یی به یاد ماندنی از پایداری و تلاش اشرف‌نشان بود که با تشکیل یک زنجیره انسانی از مقابل مقر کمیساریای عالی حقوق‌بشر تا مقر کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد امتداد داشت.
به‌رغم شرایط بسیار بد جوی و توفان و باران و سرمای شدید، ایرانیان آزاده و حامیان فداکار اشرف و اعضای شریف مقاومت و شخصیتهای آزاده خارجی به‌ویژه حامیان مقاومت از سوئیس و شهر ژنو در مقابل باران شدید و توفان و سرما با تن و جان خویش برای حفاظت از مجاهدان اشرف ایستادگی کردند و برای مقاومت و آزادی فریاد زدند.

تریبیون دو ژنو چاپ سوئیس: تشکیل زنجیره انسانی برای هشدار به سازمان ملل درباره حفاظت از ساکنان اشرف
تظاهرکنندگان در ژنو برای هشدار به سازمان ملل از جلوی مقر کمیساریای عالی حقوق‌بشر تا کمیساریای عالی پناهندگان در ژنو یک زنجیر انسانی را شکل دادند و با هوای بد مقابله کردند. آنها بدین‌صورت حمایت خود را از پناهندگان ایرانی کمپ اشرف در عراق نشان دادند. نخست‌وزیر عراق، نوری مالکی، هشدار داده که ۳۱دسامبر آینده کمپ را می‌بندد. همه چیز حاکی از این است که رژیم ایران فشار می‌آورد که مجاهدین را اخراج کند. از چندین هفته پیش، مقاومت ایران فرخوانهای خود به جامعه بین‌المللی را افزایش داده است. آمریکا که مسئولیت حفاظت این کمپ را برعهده داشته، وظیفه خودش را اجرا نکرده است. ژنرال آمریکایی دیوید فیلیپس، فرمانده سابق عملیاتی پلیس در عراق، کاخ سفید را به اجرا کردن وعده‌هایش فراخواند.. شورای ملی مقاومت ایران تأکید می‌کند که رژیم ایران نفرات سازمان اطلاعاتش و نفرات نیروی قدس سپاه را برای توطئه علیه کمپ اشرف، فرستاده است.. اول هفته، فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق، مارتین کوبلر، هشدار داد اروپاییها باید ساکنان اشرف را پذیرا باشند. او گفت ”امیدوارم که آنها این کار را انجام دهند زیرا خطر یک رویارویی و خشونت وجود دارد“. نماینده سازمان ملل مشخص کرد که بحثها تا آخرین دقایق ادامه دارد

روزنامه لوکوریه چاپ سوئیس: صف زرد پوشان در مقابله با توفان، ارتشی غیرقابل نفوذ
صفی مواج از زرد پوشان در جلو کمیساریای عالی حقوق‌بشر در ژنو با توفان مقابله کردند. ارتشی غیرقابل نفوذ، که اغلب آنها ایرانی بودند و برای یک هشدار دیگر به جامعه بین‌الملی در مورد خطر علیه ساکنان اشرف به‌حالت یک زنجیر انسانی درآمدند. دولت عراق تا ۳۱دسامبر به ۳۴۰۰ پناهنده ایرانی، اعضای مجاهدین خلق مهلت داده، که کمپ اشرف را ترک کنند. در ۸آوریل گذشته، ۳۶تن از آنها که در بینشان زنان نیز بودند، در یک حمله کشته شدند

روزنامه لوتام - چاپ سوئیس: یک زنجیر انسانی در مقابل کاخ ویلسون، مقر کمیسر حقوق‌بشر ملل‌متحد
تظاهرکنندگان برای فراخوان به کمک، روز جمعه یک زنجیر انسانی را در مقابل کاخ ویلسون سازمان دادند.
بارش باران تظاهر‌کنندگان را منصرف نکرده است، بارانیها که باد آنها را جارو می‌کند، کلاههای زرد و یکسان که در هوا در پروازند. برخی از آنها اعضای خانواده‌های اشرفی هستند، آنها ساکنان اشرف را اشرفی می‌نامند آنها نگران نزدیکان خود هستند که بر اثر متحد بودن رژیمهای بغداد و تهران، هدف یک جنایت قرار بگیرند.
در ۶دسامبر، مارتین کوبلر رئیس هیأت مساعدت سازمان ملل در عراق در شورای امنیت توضیح داد: ”مشکل پیچیده است اما راه‌حل غیرقابل دسترس نیست“.
. دبیرکل سازمان ملل، بانکی مون، در ۵دسامبر فراخوان به همبستگی داده است:“ برای این‌که یک راه‌حل دائمی پیدا شود، طرفین همکاری کنند و کشورها خواسته خود را بر پذیرش پناهجویان اعلام کنند.