Freitag, 13. Januar 2012

 فراهم شدن شرایط اولیه در کمپ لیبرتی قبل از انتقال ساکنان اشرف ضروری است

پنج‌شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۰ / ۱۲ ژانویه ۲۰۱۲

بیانیه کمیته عربی –  اسلامی در دفاع از اشرف به ریاست نخست وزیر سید احمد غزالی
اقدامات دولت عراق که بر طبق دستورات رژیم ایران انجام می شود، تبدیل کمپ لیبرتی به زندان از طریق اعمال ظالمانه، و به مثابه از بین بردن توافقات صورت گرفته است.
 زیرا آن چه درمورد آن صحبت شده، انتقال داوطلبانه ساکنان اشرف به کمپ لیبرتی بوده است. اما جابجایی اجباری ساکنان اشرف بعنوان افراد حفاظت شده به موجب کنوانسیون چهارم ژنو، نقض قانون بین‌المللی و قانون انساندوستانه بین المللی است و امکان ندارد هیچ انسان عاقلی از خانه و دارایی خود دست بکشد تا داوطلبانه به زندان برود!
کمیته عربی -اسلامی برای دفاع از اشرف صدای خود را به صدای کمیته بین‌المللی حقوقدانان و وکلا برای دفاع از اشرف پیوند میزند و هرگونه اعمال فشار ناعادلانه به ساکنان اشرف برای کوتاه آمدن از حقوقشان را محکوم می‌کند.
کمیته عربی – اسلامی، سازمان ملل متحد و آمریکا را به نجات راه حل مسالمت آمیز و انجام وظایفشان در مقابله با طرحهای جنایتکارانه ملایان که توسط دولت عراق علیه ساکنان بی دفاع اشرف به اجرا در میاید، فرامیخواند.
کمیته عربی- اسلامی برای دفاع از اشرف بر ضرورت اجرای خواستهایی که در این رابطه در اطلاعیه کمیته بین‌المللی حقوقدان آمده است، تأکید میکند که عبارتند از:
۱. ضرورت بازدید از مکان جدید قبل از انتقال ساکنان به آنجا
۲. دعوت از آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل بویژه گروه کار بازداشتهای خود سرانه برای بازدید از این مکان و صدور گواهی انطباق شرایط زندگی در آن با معیارهای انسانی و استاندادهای سازمان ملل متحد قبل از انتقال ساکنان به قرارگاه لیبرتی.
۳. درخواست از ساکنان اشرف که بدون بازدید قبلی  وکلا از مکان مزبور و صدور گواهی انطباق آن با استانداردهای بین المللی، به این مکان نروند.