Mittwoch, 4. Januar 2012

احمدی‌نژاد منحرف و مصباح عامل تفرقه است

جمعیت فدائیان اسلام با اعلام «انحراف» عقیدتی و سیاسی احمدی‌نژاد٬ عامل «انحراف» وی را نداشتن «ظرفیت روحی» دانست و از محمدتقی مصباح یزدی با عنوان «عامل تفرقه» در میان محافظه‌کاران یاد کرد.
جمعیت فدائیان اعلام کرده که «عدم خودسازی علمی و اعتقادی» از دیگر عوامل «انحراف» احمدی‌نژاد و خارج شدن وی از «مسیر حق» است.
این جمعیت به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده است از «انحراف» احمدی‌نژاد «عبرت» بگیرند و بدانند «اگر کسی از آمادگی روحی لازم برای فرمانروایی برخوردار نباشد، هرچند که در ابتدا با خلوص پا به این عرصه بگذارد٬ شیاطین انس و جن، همگی در راه به انحراف کشاندن او با یکدیگر متفق می‌شوند.»
جمعیت فدائیان اسلام ۳۰ آبان ماه نیز با انتشار بیانیه‌ای به تیم احمدی‌نژاد هشدار داده بود چنانچه «تفکرات التقاطی٬ ملی‌گرایانه و انحرافی» خود را کنار نگذارند٬ با سرنوشت احمد کسروی مواجه خواهند شد.
این جمعیت همچنین با انتقاد از حمایت احمدی‌نژاد از اسفندیار رحیم‌مشایی٬ اعلام کرده که این حمایت منجر به ایستادگی رئیس دولت دهم در مقابل رهبر جمهوری اسلامی شده است.
فدائیان اسلام در موضع‌گیری دیگری با انتقاد از «جبهه پایداری» نوشته است: «طیف قابل توجهی از اصول‌گرایان به رهبریمصباح یزدی، چشم خود را بر روی این مهم {وحدتج، بسته‌اند و علم تفرقه را بلند کرده‌اند.»
این جمعیت افزوده است: «آنها {جبهه پایداری} معتقدند برخی از اعضای اصلی جبهه متحد اصولگرایی، به نحوی وابسته به هاشمی رفسنجانی بوده و در راستای اهداف ایشان حرکت می‌کنند و همین مسئله به تنهایی کافی است مصباح یزدی را که اختلافش با هاشمی به دهه ۴۰ باز می‌گردد، با تمام توان به میدان آورده و بدون تعارف، در مقابل مهدوی کنی به صف آرایی وادار کند.»
محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای از محمود احمدی‌نژاد ونزدیکانش با عنوان «جریان انحرافی» یاد کرده و معتقدند آن‌ها برای حذف ولایت فقیه و روحانیت از قدرت تلاش می‌کنند.
جمعیت فدائیان اسلام یک سازمان اسلام‌گرای شیعه زیرزمینی در ایران بود که در دهه ۱۳۲۰ خورشیدی، به رهبری مجتبی نواب صفوی با هدف برقراری حکومت اسلامی تشکیل شد.
فدائیان اسلام در سال ۱۳۲۴ احمد کسروی، مورخ و منشی‌اش را با ضربات متعدد چاقو ترور کردند. سپس بین سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۲ دو نخست‌ وزیر کشور یعنی عبدالحسین هژیر، حاجی‌علی رزم‌آرا و عبدالحمید زنگنه وزیر آموزش را به قتل رساندند.
آنان همچنین سوء قصدهای ناموفقی را به جان محمدرضا پهلوی، وزیر امور خارجه حسین فاطمی و حسین علاء ترتیب دادند.