Mittwoch, 8. Februar 2012

اتحادیه اروپا و ایالات متحده باید ساکنان کمپ اشرف را بپذیرند

خانم رجوی گفت که «اتحادیه اروپا، ایالات متحده و سازمان ملل بایستی فعالانه و فورأ برای جلوگیری از تبدیل شدن کمپ لیبرتی به زندان دخالت کنند.»



به گزارش خبرگزاری فرانسه ۱۸بهمن۱۳۹۰، سه شنبه رهبر اصلی ترین جنبش اپوزیسوین ایرانی در تبعید مریم رجوی خواستار آن شد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده بایستی ساکنان کمپ عراقی اشرف را که در آن ۳۴۰۰ پناهنده ایرانی مخالف رژیم تهران در آن زندگی میکنند را در خاک خود بپذیرند.
خانم رجوی در حاشیه یک جلسه در پارلمان اروپا در بروکسل به خبرگزاری فرانسه گفت : «من اتحادیه اروپا و ایالات متحده را فرا میخوانم که بلافاصله تعدادی از بیماران و مجروحین اشرف را در خاک خود بپذیرند. وی گفت که «هر گونه تأخیر در این زمینه غیر قابل قبول و غیر قابل توجیه است».
دولت عراق مدتها است که میخواهد کمپ اشرف را که توسط سازمان مجاهدین خلق ایران اصلی ترین سازمان تشکیل دهنده شورای ملی مقاومت ایران که خانم رجوی پرزیدنت آن است، کنترل میشود، ببندد. بغداد بستن اشرف را به احترام به حاکمیت خود ربط میدهد و تأکید میکند که دیگر نمی خواهد این سرزمین محصور مخالفین ایرانی را در خاک خود تحمل کند.
یک توافق در ۲۵ دسامبر میان سازمان ملل و دولت عراق به امضاء رسید تا اجازه دهد که ساکنان اشرف به کمپ لیبرتی منتقل شوند، سایت دیگری نزدیک بغداد که کمیساریای عالی پناهندگی پیش بینی کرده است اقدامات لازم را در آن انجام دهد تا به مخالفین ایرانی اجازه دهد استاتوی پناهندگی کسب کنند.
این مرحله برای اینکه ساکنان اشرف بتوانند در خارج عراق مستقر شوند ضروری میباشد. مجاهدین انتقال به کمپ اشرف را پذیرفته اند ولی بشرطی که این کمپ شبیه به یک زندان نشود.

آنها توسط ایالات متحده یک سازمان تروریستی محسوب میشوند ولی از ابتدای ۲۰۰۹ توسط اتحادیه اروپا چنین تلقی نمیشوند.
وی منجمله خواستار آن شد که ساکنان کمپ از آزادی تردد برخوردار باشند و درخواست کرد که نیروهای امنیتی عراقی در داخل کمپ حضور نداشته باشند.
به گفته شورای ملی مقاومت ایران ، کمپ لیبرتی دارای آب آشامیدنی نیست، ساکنان حق ندارند آزادانه به آن وارد شوند یا خارج شوند، به وکیل یا خدمات پزشکی دسترسی داشته باشند. شورای ملی مقاومت ایران گفته است کمپ توسط یک دیوار با بلندی چهار متر احاطه شده است.
مقامات عراقی ماه آوریل را برای بستن کمپ اشرف مشخص کرده اند.