Donnerstag, 24. Mai 2012

فراخوانهای پارلمانی به کاترین اشتون برای بازدید از کمپ لیبرتی درسفر به بغداد

همزمان با سفر کاترین اشتون به عراق برای مذاکرات اتمی ضرورت بازدید نماینده عالی اتحادیه اروپا از لیبرتی به منظور ممانعت از مداخلات سرکوبگرانه رژیم ایران ونقض حقوق مجاهدان اشرف ولیبرتی توسط دولت عراق

فراخوان کمیته بین المللی در جستجوی عدالت متشکل از۴۰۰۰پارلمانتر دراروپا وآمریکا به نماینده عالی اتحادیه اروپا برای بازدید از کمپ لیبرتی درسفر به بغداد
کمیته بین المللی در جستجوی عدالت، توجه نماینده عالی و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را در سفر به بغداد برای بر عهده گرفتن ریاست اجلاس گروه ۵بعلاوه ۱ به لزوم بازدید از کمپ لیبرتی که تاکنون ۲۰۰۰تن از ساکنان اشرف به آنجا منتقل شده اند، جلب می کند.
این بازدید از آن رو ضروری است که کمپ لیبرتی فاقد حداقلهای انساندوستانه و حقوق بشری است. وضعیت زیر ساختها بخصوص آب و برق و فاضلاب بسیار آزار دهنده است و دولت عراق با یک سیاست سرکوبگرانه به درخواست رژیم ایران از بازسازی این زیر ساختها توسط ساکنان و با هزینه خود آنها جلوگیری میکند. ساکنان حتی اجازه نصب سایبان در گرمای ۴۵ درجه و درست کردن راههای سیمانی یا آسفالته برای بیماران و انتقال بنگالهای و خودروهای ویژه آنها به لیبرتی داده نمیشود.
حق آزادی تردد که کمیساریای عالی پناهندگان در چندین اطلاعیه روی آن تاکید کرده کماکان به رسمیت شناخته نمیشود. پلیس و زرهپوشهای عراقی در یک کمپ کوچک نیم کیلومتری جولان میدهند و یاداشت تفاهم ملل متحد و دولت عراق و دیگر توافقات مستمرا توسط دولت عراق نقض میشود.
دکترآلخو ویدال کوادراس، نایب رئیس اتحادیه اروپا ازسوی بیش از۴۰۰۰پارلمانتر اروپایی و آمریکایی متشکل در کمیته بین المللی درجستجوی عدالت، ضمن تاکید برضرورت یک سیاست فعال ازسوی اتحادیه اروپا برای تضمین حقوق و حفاظتهای بنیادین ساکنان اشرف ولیبرتی، خطاب به خانم کاترین اشتون خاطرنشان می کند:
برای ما نه در پارلمان اروپا و نه در پارلمانهای کشوری، بی عملی در قبال نقض تعهدات و نقض قوانین بین المللی و حقوق اولیه ساکنان اشرف و لیبرتی، قابل قبول نیست و از سوی نمایندگان پارلمان اروپا و نمایندگان پارلمانهای کشوری ازشما می خواهم در سفر به بغداد، به منظور وادار کردن رژیم ایران به تبعیت از قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت شخصا از لیبرتی که در کنار فرودگاه بغداد است بازدید کنید. بخصوص که یکی از اهداف رژیم ایران از تعیین بغداد به عنوان محل مذاکره با کشورهای ۵ بعلاوه یک، اعمال فشار مضاعف بر عراق برای اقدامات سرکوبگرانه علیه ساکنان اشرف و لیبرتی است، اما دیدار شما از لیبرتی جلو این سوء استفاده رژیم ایران را خواهد گرفت.