Dienstag, 31. Juli 2012

کنفرانس فياض با سفيران خارجی بدون حضور نمايندگان ساکنان اعتباری ندارد و برای توجيه جنايتهای قبلی و زمينه سازی کشتار سوم است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ايران


• گروه ششم تنها پس از تأمين هشت مورد الزامهای حداقل انسانی به ليبرتی می رود
ساکنان به نماينده دبيرکل اطلاع داده اند، با هزينه و امکانات خود آنها را در يک ماه تأمين می کنند اما عراق ممانعت می کند


به گزارش رسانه های عراقی، فالح فياض، مشاور امنيت ملی مالکی، سفيران خارجی و نمايندگان سازمانهای بين المللی را امروز-سه شنبه10مرداد (31ژوييه) برای «اعلام موضع دولت عراق برای تعيين تکليف حضور اعضای سازمان مجاهدين خلق در عراق» دعوت کرده است.
نماينده ساکنان اشرف، مواضع ساکنان اشرف و ليبرتی را دوشنبه شب 9مرداد (30ژوييه) در نامه های جداگانه يی به اطلاع ديپلوماتهای مقيم بغداد رساند و نوشت دولت عراق با تشکيل اين کنفرانس بدون حضور نمايندگان يا وکيلان ساکنان اشرف و ليبرتی، درصدد توجيه رفتار سرکوبگرانه عليه اشرف و ليبرتی و زمينه سازی برای قتل عام سوم است. با توجه به عدم حضور نمايندگان ساکنان و با توجه به اين که به گواهی وکيلان و پارلمانترها و سازمانهای بين المللی مدافع حقوق بشر، آقای کوبلر نماينده ويژه دبيرکل، بی طرف نيست و در طرف رژيم ايران و دولت مالکی قرار دارد، تصميمهای اين کنفرانس عليه ساکنان هيچ اعتباری ندارد.

همزمان با بالا گرفتن قيام در سوريه، خامنه ای از دولت عراق خواسته است به اولتيماتوم خود عمل کند. وی تأکيد کرده است اکنون که جمعيت اشرف به يک سوم تقليل يافته «تسخير» و «انتقال اين تعداد کار چندان دشواری نيست و با يک طرح ساده می توان مقاومت اين افراد را در هم شکست و آنها را دستگير نمود.
پيش از اين شورای ملی مقاومت در اطلاعيه 30تيرماه (20ژوييه) خود بعد از اظهارات آقای کوبلر در شورای امنيت و در اطلاعيه 25ژوييه خود درباره نقشه مسير آقای کوبلر، نسبت به زمينه سازی برای کشتار سوم هشدار داده و اعلام کرده بود هدف، جابه جايی و بی خانمان کردن اجباری ساکنان و به بند کشيدن اپوزيسيون ايران در زندان ليبرتی است.
حداقل نيازمنديهای انسانی ساکنان در ليبرتی پيش از اين بارها در نامه های آنها و نمايندگانشان به دبيرکل و مقامات ملل متحد و مقامات آمريکا و اتحاديه اروپا و در اطلاعيه های دبيرخانه شورای ملی مقاومت از جمله در 15 و 25ژوييه (25تير و 4مرداد) اعلام شده است. اين نيازمنديها در روز 5مرداد (26ژوييه) در هشت ماده در پاريس توسط نمايندگان ساکنان به اطلاع آقای کوبلر رسيد..

از فوريه۲۰۱۲ دوسوم ساکنان اشرف (۲۰۰۰نفر) در پنج گروه بدون تأمين حداقلهای انسانی و در حالی که زيرساختهای ليبرتی به شدت ناکافی است و استانداردهای انسان دوستانه و حقوق بشری در آن به طور مستمر نقض می شود، به ليبرتی رفتند. هر بار کوبلر و دولت عراق برآورده کردن نيازمنديهای انسانی را به گروه بعد موکول کردند. به اين ترتيب پس از انتقال ۲۰۰۰نفر که از سوی ساکنان فراتر از حسن نيت بوده است، ديگر هر گونه ضرب الاجل و حمله و تهديد تنها نيت شوم دولت عراق و بازی آقای کوبلر در ميز رژيم ايران و دولت عراق را برملا می کند.
نمايندگان ساکنان در ملاقات 5مرداد (26ژوييه) يک طرح مشخص عملی برای محقق کردن هشت مورد نيازمنديهای انسانی در اختيار آقای کوبلر گذاشتند. اين نيازمنديها عبارتند از:
وصل ليبرتی به آب شهر يا پمپاژ آب از رودخانه مجاور کمپ، انتقال 6ژنراتور ۱.۵ مگاواتی، فروش اموال منقول و غيرمنقول، حداقلهای سازندگی به ويژه امکانات ضروری برای معلولان و بيماران، انتقال 6 ماشين خدماتی، 6 بنگال معلولان، 5 ليفتراک و 50 خودروی مسافری.
بر اساس اين طرح ساکنان اعلام آمادگی کردند هشت مورد فوق را با هزينه و انرژی خودشان و با به کار گرفتن مقاطعه کاران عراقی، ظرف يک ماه از روزی که دولت عراق موافقت کند، به اجرا در آورده و پس از آن گروه ششم به ليبرتی منتقل شود. اما دولت عراق که در زمينه اشرف دستوراتش را به طور کامل از رژيم تهران می گيرد، از اجرای اين طرح ساده و عملی جلوگيری می نمايد و برای کشتار سوم برنامه ريزی می کند.
شورای ملی مقاومت در اطلاعيه 25ژوييه خود درباره نقشه مسير آقای کوبلر اعلام کرد: «فرهنگ و روح حاکم بر نقشه مسير، صرفنظر از بيدقتی در آمار و ارقام، شوکه کننده و آکنده از فريبکاری و سفسطه و وارونه گويی است.
در نقشه مسيری که علی القاعده بايد رو به آينده باشد ابتدا انتقال 300کولر و 10ژنراتور (که شامل ژنراتورهای اصلی نمی شود) و باقيمانده وسايل گروه های چهارم و پنجم را که با دو ماه ونيم تأخير انجام شده است، به رخ می کشد تا نتيجه بگيرد که بخش اعظم خواستهای ساکنان انجام شده است. گويا که دولت ”سخاوتمند“ عراق که تا کنون دهها ميليون دلار اموال مجاهدين را به يغما برده و 22تن را هم در زير چرخهای زرهی له کرده است، از 382ژنراتور و هزاران کولر متعلق به ساکنان، به آنها صدقه يی داده که اين چنين آقای کوبلر را به وجد آورده است...
به جای تأکيد بر حق سازندگی و ايجاد تأسيسات مورد نياز و فضای سبز که در يادداشت تفاهم و در نامه های نماينده ويژه دبيرکل تصريح شده بود، می نويسد:
'محل استقرار آماده است...
- «هتل آماده است... “.
در مورد آب طوری جلوه می دهد که گويا دولت عراق برای هر يک از ساکنان ليبرتی روزانه 200 ليتر آب تأمين می کند و می نويسد: ”دولت عراق به تضمين 200 ليتر آب در روز برای هر نفر در کمپ حريه ادامه می دهد. ناظران ملل متحد تأمين آب را روزانه گزارش خواهند کرد ”.
به طور عمدی اين حقيقت را ناديده می گيرد که ساکنان بايد خودشان آب را با هزينه سنگين و با ساعتها انتظار در صف طولانی در گرمای 55 درجه از 12کيلومتری به ليبرتی بياورند و در اين خصوص با مشکلات زيادی مواجه هستند».

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
10مرداد ۱۳۹۱ (31ژوييه ۲۰۱۲)