Montag, 23. Juli 2012

دروغ گویی های یک وزیر ابله


علی‌اکبر صالحی: اوضاع دمشق عادی و آرام است


به گفتۀ وزیر خارجۀ ایران، اوضاع سوریه آرام و عادی است. او با اشاره به ایرانیان ساکن در این کشور گفت که آنان نیز مشکلی ندارند. علی‌اکبر صالحی تحریم‌های بین‌المللی را محرکی برای پیشرفت ایران دانست و گفت که ملت ایران «با خلاقیت و ابتكار» در برابر این تحریم‌ها ایستاده است.

علی‌اكبر صالحی- وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه مراسمی که به مناسبت "نخستین سالگرد شهادت داریوش رضایی نژاد" برگزار شد، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

داریوش رضایی‌نژاد که به عنوان دانشمند هسته‌ای معرفی می‌شود، در ‏روز اول مرداد ۱۳۹۰ در تهران به ضرب گلوله کشته شد. به گفتۀ وزیر اطلاعات، قاتلان وی اینک دستگیر شده‌اند.

وی در بارۀ سوریه گفت: «سوریه آرام است و اتباع ایرانی كه در سوریه هستند، مشكلی در این خصوص ندارند و نیاز به اقدام خاصی در این‌باره نیست».

صالحی سپس در بارۀ تحریم‌های بین‌المللی گفت: «ملت ایران ٣٣ سال است در مقابل تحریم‌های دشمنان ایستاده است. طی این مدت، ملت ایران ثابت كرد كه به هیچ عنوان تسلیم این فشارها نمی شود».

به گفتۀ او «دشمنان فكر می كنند اگر به ایران فشار بیاورند ملت ایران تسلیم این فشارها می شود در حالی كه مقاومت یكی از عوامل محرك ملت ایران برای گام برداشتن در مسیر پیشرفت و تعالی است».

او در پایان افزود: «هرچند تحریم‌های اخیر محدودیت‌هایی را ایجاد كرده اما ملت ایران با خلاقیت و ابتكار در برابر آن ایستاده است