Montag, 23. Juli 2012

پليس نيويورک: ايران با ۹ برنامه تروريستی در سال جاری ارتباط داشت

پليس نيويورک معتقد است سپاه پاسداران ايران و نمايندگان آن از ابتدای سال ۲۰۱۲ تاکنون در ۹ نقشه عليه اسرائيلی‌ها و يهوديان در سراسر جهان دخالت داشته‌اند.



اين گزارش که در هفته جاری توسط تحليلگران بخش امنيتی پليس نيويورک تهيه گرديده و در اختيار رويترز قرار داده شده است، می‌گويد سه نقشه از اين طرح‌ها در ماه ژانويه، سه نقشه در فوريه و سه نقشه ديگر نيز از اواخر ماه ژوئن تاکنون شناسايی يا خنثی شدند.

اين در حالی است که ايران بارها حمايت از حملات نظامی در خارج از کشور را تکذيب کرده ‌است.

اين گزارش‌ها جزئيات دو نقشه تروريستی در بانکوک، و ديگر نقشه‌ها در دهلی نو، تفليس، باکو، قبرس و مومباسا در کنيا را فاش می‌کند که پليس نيويورک آن‌ها را مرتبط با ايران و متحدان شبه‌نظامی آن مانند حزب‌الله لبنان می‌داند.

در گزارش پليس نيويورک، بمب‌گذاری روز چهارشنبه در بلغارستان، نهمين نقشه جمهوری اسلامی ايران و حاميان او در سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود

اين گزارش پس از عمليات انتحاری در بورگاس بلغارستان و کشته شدن گردشگران اسرائيلی منتشر می‌شود که اسرائيل آن را به ايران نسبت می‌دهد. ايران اما در واکنش به اين مسئله روز پنج‌شنبه اين ادعاها را "اتهاماتی بی‌اساس" خواند که با اغراض سياسی گفته می‌شود و به تضعيف خود تهمت‌زنندگان منجر می‌شود.

در گزارش پليس نيويورک، بمب‌گذاری روز چهارشنبه در بلغارستان، نهمين نقشه جمهوری اسلامی ايران و حاميان او در سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود که با هدف ضربه زدن به اسرائيلی‌ها و يهودی‌ها طراحی شده ‌است.

مقامات ايالات متحده اعلام کرده‌اند که با اظهارات اسرائيلی‌ها در اين‌باره موافق هستند که ايران و متحدانش کشتار گردشگران اسرائيلی را از طريق بمب‌گذاری انتحاری برنامه‌ريزی کرده‌اند.

يکی از مقامات ايالات متحده گفت، گروه شبه‌نظامی حزب‌الله که مورد پشتيبانی ايران است در گذشته نيز بمب‌گذاری‌های انتحاری انجام داده ‌است.

اما حزب‌الله می‌گويد اگرچه آنان تا سال ۲۰۰۰ در سرزمين‌های جنوب لبنان که به اشغال اسرائيل درآمده بود، بمب‌گذاری‌های انتحاری عليه ارتش اسرائيل انجام داده‌اند، اما آن‌ها هيچ وقت خارج از لبنان حمله‌ای انجام نداده‌اند.

پس از عمليات تروريستی بلغارستان يک مقام بلندپايه اجرای قانون در ايالات متحده آمريکا اعلام کرد پليس نيويورک در راستای مقابله با تروريسم تمرکز خود را بر محلات يهودی‌نشين و مؤسسات يهودی بيشتر کرده ‌است تا مقابل حملات احتمالی ايران در خاک آمريکا بايستد.