Dienstag, 14. August 2012

موافقت اسد با کناره گیری از قدرت -ماهر اسد دو پایش را از دست داد


میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ماهر اسد برادر رئیس جمهور سوریه در جریان انفجار سازمان امنیت ملی ، دو پای خود را از دست داده است. ارتش آزاد سوریه یک ماه پیش در محل جلسه "کمیته بحران" در سازمان امنیت ملی سوریه بمب گذاری کرد و اغلب مقامات عالی امنیتی از جمله حسن ترکمانی وزیر سابق دفاع و رئیس کمیته بحران ، داوود راجحه، وزیر دفاع ، آصف شوکت معاون وزیر دفاع و داماد بشار اسد ، هشام بختیار رئیس سازمان امنیت ملی ، محمد الشعار وزیر کشور و محمد سعید بخیتان دبیرکل حزب بعث کشته شدند.
رونامه سعودی "الوطن" روز سه شنبه ۱۴-۸-۲۰۱۲ در گزارشی به نقل از معاون وزیر خارجه روسیه آورده است که ماهر اسد فرمانده تیپ چهارم ارتش سوریه در انفجاری که منجر به کشته شدن تعدادی از مقامات امنیتی شده بود حضور داشت و بر اثر این حادثه دو پای خود را از دست داد.
معاون وزیر خارجه روسیه وضع کنونی برادر رئیس جمهور را " بسیار وخیم" اعلام کرد.
وی گفته است که پس از این انفجار و کشته شدن مقامات امنیتی اوضاع این کشور به سرعت در حال وخیم تر شدن است.
بوگدانف در تماس تلفنی با روزنامه الوطن همچنین از آمادگی بشار اسد برای کناره گیری از قدرت خبر داد.
معاون وزیر خارجه روسیه در این گفت و گو از مواضع کشورش نسبت به بحران سوریه دفاع کرد و افزود که "مسکو می خواهد در این بحران بی طرف بماند و در عین حال طرف های درگیر را به آتش بس فوری فرا می خواند."
وی همچنین اعلام کرد که مسکو روزانه با دولت سوریه و مخالفان برای خروج از بحران گفت و گو می کند.
بوگدانف تنها راه خروج از بحران و جلوگیری از جنگ داخلی در سوریه را توقف فوری درگیری و تلاش برای ایجاد راه حل سیاسی به شمار آورد.