Dienstag, 14. August 2012

زلزله آذربایجان در گزارشات درونی رژیم

در روز یکشنبه ۲۱ مرداد در ساعت ۱۶:۵۳:۱۵ زلزله ای با ۶.۲ ریشتر استان آدربایجان را لرزاند
بدستور سران رژیم، رسانه های رژیم (رادیو تلویزیون، روزنامه ها، سایت ها ...) تلاش کردند که هرچه محدودتر از این حادثه خبر رسانی کنند و تا آنجا که ممکن است ابعاد آنرا محدود و کم کنند.
در گزاشات درون رژیم آخوندی گوشه ای ابعاد خسارات این زلزله بیان شده است که در این گزارشات هم بنابر دستور از ابعاد مسئله کاسته است ولی علیرغم آن گوشه ای از این فاجعه را نشان میدهد. بعنوان نمونه به چند گزارش زیر توجه کنید:
۱. در گزارش ستاد بحران هلال احمر آذربایجان شرقی در صبح دوشنبه به هلال احمر در تهران آمده است:
• در اهر از ۲۹۳ روستا، ۶۵ روستا صد در صد از بین رفته است.
• در ورزقان از ۱۶۷ روستا، ۵۰ روستا صد در صد از بین رفته است
• در هریس از ۹۷ روستا ۳۵ روستا صد در صد از بین رفته است
• در مجموع از ۵۲۷ روستا ۱۵۰ روستا صددر صد از بین رفته است. (۲۸.۵ درصد روستاها کاملا نابود شده است.)
• بقیه روستاها هم خسارات بسیار بالائی دیده که درصد قابل توجهی از آنها بالای ۵۰ درصد خسارت دیده است.
• تلفات بسیار بالا است که تا این تاریخ آمار دقیقی از آن نداریم. خیلی ها زنده بگور شدند، خیلی از جنازها را مردم روستا خاک کرده اند و آمارش بدست ما نرسیده است.
در این گزارش در عنوان سایر نکات نوشته است:
 مردم در شهرستان ها زلزله زده مقصر زلزله را دولت و حکومت می دادند. و میگویند بعداز زلزله هم حکومت هیچ کمکی نکرده و از این مسئله بشدت مردم ناراضی هستند.
 در شهرهای زلزله زده مردم برای نیازهای اولیه مرتب در مقابل فرمانداری تجمع میکنند و خواهان چادر و مواد غذائی و گرمایشی برای شب و سرویس ها صحرایی هستند و کسی جوابی به آنها نمیدهد
 با توجه به اینکه احتمال این وجود دارد که نارضایتی ها مشکلات امنیت ایجاد کند این ستاد (ستاد بحران هلال احمر) درخواست دارد که نیروهای ارتش و سپاه برای کمک به زلزله زدگان وارد شوند.
۲. در گزارش شورای شهر شهرداری اهر به مرکز استان آمده است در شهرستان اهر بیش از ۵۰درصد ساختمان های مردم خراب شده است
 وضعیت مردم در شهرستان اهر و ورزقان بشدت بحرانی است و مردم چادر، مواد غذایی و ... ندارند.
 بشدت مردم از اینکه صدا و سیما مرتب میگوید همه چیز خوب است عصبانی هستند.
 مردم اکثر کشته ها را در خانه شان و یا محل روستا دفن کرده اند بنابراین آماری که رسانه ها مطرح میکنند کاملا غیر واقعی است
 برخورد تهران بیانگر این است که بعمد سعی میشود که موضوع زلزله را کم اهمیت نشان بدهند، در خواست ها و گزارشات شورای شهر اهر و ستاد بحران هلال احمر به مرکز بی جواب مانده است بطوریکه در اینجا این سئوال برای ما (شورای شهر اهر) و ستاد بحرال هلال احمر سئوال شده است که چرا دولت این کار را میکند؟ این باعث شده که مردم شهرستان بشدت علیه ارگانهای دولتی بشوند.
۳. در گزارش مدیر بحران استانداری تبریز به وزارت کشور در رابطه با زلزله در شهرهای اهر، ورزقان و هریس آمده است:  در حالیکه بیش از ۵۰درصد ساختمانهای شهرستان اهر تخریب شده الان نمیتوان به آنها آسیب دیدگان شهر کمکی کرد زیرا بیش از نیم از روستا ها صددرصد تخریب شده اند و باید به آن پرداخت
 سرویس بهداشتی بشدت کم است هلال احمر بدنبال تامین آنها است و وزارت دفاع هم قرار است که سرویس بهداشتی برای شهرستانهای زلزله زده بفرستد. که تاکنون نفرستاده است
 در حال حاضر بشدت آب مدنی و مواد غذایی کم است که بطوریکه مسئله مهم این است که موضوع منجر اعتراضات عمومی نشود و مسائل امنیتی برای نظام ایجاد نکند. زیرا مردم بشدت از دولت خشمگین هستند و کسی هم حاضر نیست به خانه هایشان بر گردد. در این شرایط برخورد صدا و سیما که میگوید وضعیت خوب است، نارضایتی را بیشتر کرده است
۴. سازمان امداد و نجات آمار زیر به وزارت کشور گزارش شده است: • ۳۴۲۰۰ خانوار که حدود ۱۵۵ هزار نفر میشوند براثر این زمین لرزه دچار حادثه شده اند.
• این زمین لرزه ۶۷ هزار نفر در اهر و ۴۲ هزار نفر در ورزقان و ۴۰ هزار نفر در هریس و ۶ هزار نفر در تبریز را دچار حادثه کرده است.
گزارشات فوق گوشه ای از ابعاد را فاجعه را نشان میدهد. چنانکه از نگرانی مقامات رژیم در گزارشات که گوشه از را بیان میکند، وحشت رژیم از اعتراض و قیام مردم است، رژیم آخوند تلاش کرده و میکند که تا حد ممکن آنرا مینی مالیز کند. خامنه ای بعداز ۲۴ ساعت یک تسلیت کوتاه داشت و در ملاقات با دانشگاهیان که بعداز زلزله بود سخنی نگفت. در حالیکه در کشورها وقتی فاجعه کوچکتر از اینهم اتفاق افتاد اگر رئیس جمهور خارج از کشور بود باز میگشت، احمد نژاد با نفرات اصلی دولت اش به عربستان رفت. آنهم یکروز زودتر. رسانه های اصلی رژیم هم در صفحات اول خود به این مسئله اشاره نکردند و تلویزیون هم کار خودش را کرد.
جالب است که وزارت اطلاعات رژیم و ایادیش از اینکه خانم مریم رجوی رئیس جمهور منتخب مقاومت به مردم زلزله زده تسلیت گفت و از مردم خواست که به آنها کمک برسانند، امروز به لجن پراکنی پرداخت که نشان از ترس و وحشتش است!