Montag, 20. August 2012

شرط سپاه برای ورود اصلاح‌طلبان به عرصه انتخابات: اصلاح‌طلبان توبه و اعتراف کرده و تعهد بدهند


علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه با حمایت صریح از محافظه‌کاران٬ برای محمد خاتمی و سایر اصلاح‌طلبان به منظور شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری سه شرط گذاشت.

آقای سعیدی روز دوشنبه (۳۰ امرداد) به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفته اصلاح‌طلبان با «توبه»٬ «اقرار آشکار به اشتباهات خود» و «تعهد به پذیرش اصول نظام» می‌توانند وارد عرصه‌های سیاسی شوند.

وی ادعا کرده که مردم به اصلاح‌طلبان «اعتماد» ندارند٬ محمد خاتمی در زمان ریاست جمهوری «امور کشور را به دست نااهلان سپرده بود» و به همین خاطر «مردم» از سال ۸۰ به اصول‌گرایان روی آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین محمد خاتمی را فردی «منحرف» معرفی کرده که باید به خاطر اقدامات خود از مردم «عذرخواهی» کرده و «اشتباهاتش را تکرار نکند.»

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود از جامعتین -جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین- به عنوان امیدهای اصلی اصول‌گرایان برای رسیدن به یکپارچگی و انسجام نام برده است.

وی افزوده است: «جامعتین با ترسیم نقشه راه می‌توانند زمینه‌های اصلی ساماندهی بین اصولگرایان را فراهم آورند.»

به گفته وی «تقابل بین اصول‌گریان باید کاملا برطرف شود چون جامعه خواستار تقسیم بندی اصولگرایان نبوده و این جناح بندی‌ها باعث شکسته شدن آرای آنان خواهد شد.»

سپاه پاسداران سال‌هاست از جریان محافظه‌کاران در برابر اصلاح‌طلبان در رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی حمایت می‌کند و در عین حال ادعا می‌کند وابسته به هیچ حزب و گروه سیاسی نیست