Donnerstag, 2. August 2012

مشاور امنیت ملی مالکی ساکنان اشرف را تهدید به کشتار می‌کند

اطلاعيه شوراي ملي مقاومت
بعد از چراغ سبز كوبلر در شوراي امنيت، مشاور امنيت ملي مالكي ساكنان اشرف را تهديد به كشتار مي‌كند, دولت آمريكا در چارچوب قوانين بين المللي و توافق دو جانبه، مسئول حفاظت ساكنان اشرف و ليبرتي است

مقاومت ايران در روز 30تيرماه (20ژوييه) اعلام كرد اظهارات مارتين كوبلر، نماينده ويژه دبيركل، در شوراي امنيت عليه ساكنان اشرف، همراه با قدرداني از صبر و انعطاف مالكي، راهگشاي سومين قتل عام ساكنان به‌ دست نيروهاي عراقي است.
10 روز بعد، در روز سه شنبه 10مرداد (31ژوييه) فالح فياض، مشاور امنيت ملي مالكي، ساكنان اشرف را به توسل به زور و حمله و كشتار تهديد كرد. وي گفت: مهلت بستن كمپ اشرف امروز به پايان مي‌رسد و از امروز عراق حق دارد هر تصميمي در حق آنان اتخاذ كند و به مسئوليتهاي قانوني و مشروع خود براي تحكيم حاكميت عراق قيام خواهد نمود. رويتر به نقل از فياض نوشت: «عراق مي گويد به زور گروه ايراني مخالف را اخراج خواهد كرد».
همزمان مارتين كوبلر در سخناني كه رسانه هاي عراقي و تلويزيون عربي زبان رژيم به نام الفرات پخش كردند، گفت: «ارزيابي ما از كمپ الحريه اين است كه معيارهاي انساني براي ساكناني كه در آن زندگي مي كنند كه تعداد آنها 2000نفر مي باشد، قابل قبول است و براي 1200ساكنان باقي مانده در كمپ اشرف نيز قابل قبول است. من از ساكنان كمپ اشرف مي خواهم كه وسايل شخصي خودشان را براي بازرسي و سپس جابه‌جايي منتقل كنند و بايد حاكميت عراق و قانون عراق توسط هر كسي كه بر خاك عراق زندگي مي كند، محترم شمرده شود». در چنين شرايطي اظهارات و اطلاعيه هاي رسمي آقاي كوبلر كه عراق از به كارگيري خشونت منع مي‌كند، هيچ مساله يي حل نمي‌كند.
حقيقت اينست كه اظهارات مارتين كوبلر در شوراي امنيت در روز 29تير (19ژوييه) و سندي را كه تحت عنوان نقشه مسير در روز 3مرداد (24ژوييه) منتشر نمود و اظهارات روز سه شنبه (10مرداد) او چراغ سبز و مشوق دولت عراق در حمله به ساكنان و قتل عام آنان است و او در هر تعدي و تعرضي كه به ساكنان اشرف و ليبرتي صورت بگيرد، به طور كامل مسئول است.
مقاومت ايران همچنين دولت آمريكا را بر اساس قوانين بين المللي و مبتني بر توافق دو جانبه تك تك ساكنان اشرف با دولت آمريكا و پذيرش حفاظت آنان در قبال خلع سلاح مسئول حفاظت ساكنان اشرف و ليبرتي مي‌داند و از رئيس جمهور و وزير خارجه آمريكا مي‌خواهد به مسئوليتهاي خود قيام نموده از وقوع يك فاجعه انساني جديد جلوگيري كنند.
از فوريه2012 دوسوم ساكنان اشرف (2000نفر) در پنج گروه بدون تأمين حداقلهاي انساني و در حاليكه زيرساختهاي ليبرتي به‌شدت ناكافي است و استانداردهاي انساندوستانه و حقوق بشري در آن به طور مستمر نقض مي‌شود، به ليبرتي رفتند. هر بار كوبلر و دولت عراق برآورده كردن نيازمنديهاي انساني را به گروه بعد موكول كردند. به اين ترتيب پس از انتقال 2000نفر كه از سوي ساكنان فراتر از حسن نيت بوده است، ديگر هرگونه ضرب الاجل و حمله و تهديد تنها نيت شوم دولت عراق و بازي آقاي كوبلر در ميز رژيم ايران و دولت عراق را برملا مي‌كند.
نمايندگان ساكنان در ملاقات 5مرداد (26ژوييه) يك طرح مشخص عملي براي محقق كردن هشت مورد نيازمنديهاي انساني در اختيار آقاي كوبلر گذاشتند و تاكيد كردند كه ستون ششم تنها پس از بر آورده شدن اين نيازمنديها به ليبرتي خواهند رفت. اين نيازمنديها عبارتند از: وصل ليبرتي به آب شهر يا پمپاژ آب از رودخانه مجاور كمپ، انتقال 6ژنراتور 1.5 مگاواتي، فروش اموال منقول و غير منقول، حداقلهاي سازندگي بويژه امكانات ضروري براي معلولان و بيماران، انتقال 6 ماشين خدماتي، 6 بنگال معلولان، 5 ليفتراك و 50 خودروي مسافري.
بر اساس اين طرح ساكنان اعلام آمادگي كردند هشت مورد فوق را با هزينه و انرژي خودشان و با به كار گرفتن مقاطعه كاران عراقي، ظرف يك ماه از روزي كه دولت عراق موافقت كند، به اجرا در آورده و پس از آن گروه ششم به ليبرتي منتقل شود. اما دولت عراق كه در زمينه اشرف دستوراتش را به طور كامل از رژيم تهران مي گيرد، از اجراي اين طرح ساده و عملي جلوگيري مي‌نمايد و براي كشتار سوم برنامه ريزي مي‌كند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
10مرداد1391 (31ژوييه 2012)