Sonntag, 12. August 2012

تشديد فشار بر خانواده ها و هواداران مجاهدين در سياهچالهای رژيم آخوندی

زندانی سياسی منوچهر ميمنت، 46ساله، که در سال 89، صرفاً به خاطر ارتباط با خواهرش، از اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران، دستگير شد، اکنون در شرايط وخيمی در زندان برازجان در تبعيد به سر می برد. وی که از مهندسان شرکت خودروسازی سايپا است، پس از دستگيری به زندان مخوف اوين منتقل و در يک دادگاه نمايشی به چهارسال زندان در تبعيد در زندان برازجان، يکی از بد آب و هواترين مناطق ايران، محکوم شد. آقای ميمنت در سلولی به مساحت 20متر که در آن 80زندانی متهم به قاچاق مواد روی هم تلنبار شده اند، زندانی است و از کمترين حداقلهای بهداشتی و معيشتی برخوردار نيست. سه تن از اعضای خانواده آقای ميمنت به دست رژيم آخوندی به شهادت رسيده اند. برادر وی، مسعود ميمنت در سال 60دستگير و پس از شکنجه های بسيار اعدام شد، برادر ديگرش محمود در جريان قتل عام زندانيان سياسی در سال 67 اعدام گرديد. مادر وی، اختر مولوی (مادر ميمنت)، معلم 55ساله، در سال 67 به دست نيروهای سرکوبگر رژيم آخوندی به شهادت رسيد.

آقای علی معزی، از زندانيان سياسی هوادار مجاهدين، در اعتراض به عملکرد سرکوبگرانه و دادگاه فرمايشی رژيم، روز 18مردادماه، برای دومين بار از حضور در دادگاه خودداری کرد. وی خطاب به اين بيدادگاه نوشت: «به دليل اين که در سالهای اخير عده يی از هم ميهنانم بنا به دستور و رأی ناحق دادگاههای انقلاب مظلومانه اعدام شده اند، اين محاکم فرمايشی با احکام از پيش معين شده را فاقد مشروعيت می دانم چرا که قاضی و پرونده سازان اين محاکم خود محکوم هستند».
علی معزی، 63ساله، در 25خرداد90، برای سومين بار، در حالی که تنها چند روز از عمل جراحيش می گذشت و وضعيت وخيمی داشت، بازداشت شد. علت بازداشت او شرکت در مراسم خاکسپاری محسن دگمه چی، از زندانيان مجاهد خلق بود که بر اثر محروميت از مداوا، در زندان زجرکش شد. علی معزی که از زندانيان دهه60 است، در آبان 87نيز به خاطر ديدار دو فرزندش در اشرف، بازداشت شده بود. دژخيمان رژيم برای تشديد فشار بر اين زندانی سياسی از هر گونه رسيدگی درمانی به وی که بر اثر سالها تحمل شکنجه و اسارت در زندانهای رژيم از بيماريهای مختلف از جمله سرطان، نارسايی کليه و آرتروز شديد گردن رنج می برد، جلوگيری می کنند.

غلامرضا خسروی سوادجانی، 47ساله، از زندانيان سياسی دهه 60، نيز به خاطر کمک مالی به شبکه تلويزيونی ماهواره يی سيمای آزادی و به اتهام آخوندساخته «محاربه»، در آستانه اعدام قرار دارد. وی بيش از 40ماه از دوران اسارت خود را در سلولهای انفرادی به سر برده است.

مقاومت ايران نسبت به شرايط نگران کننده زندانيان سياسی به ويژه اعمال فشارهای ضدانسانی بر خانواده ها و هواداران مجاهدين هشدار می دهد و عموم مجامع و ارگانهای بين المللی را به اقدام عاجل برای توقف اين روند جنايت بار فرا می خواند.

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
22مرداد۱۳۹۱ (12 اوت۲۰۱۲)