Donnerstag, 2. August 2012

سپاه پاسدران به عنوان عامل ترور دیپلمات اسرائیلی در هند معرفی شد

دبی – العربیه. نت فارسی

پلیس هند اعلام کرد هجوم علیه خودروی دیپلمات های اسرائیلی در این کشور در فوریه گذشته توسط عناصر سپاه پاسدران انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته بود.

روزنامه "تایمز اوف ایدنیا" در شماره روز سه شنبه اعلام کرده است نتایج تحقیق پلیس نشان می دهد پنج تن از متهمان به همراه یک روزنامه نگار هندی عملیات را طراحی و اجرا کرده بودند.

در این عملیات که توسط یک موتورسوار اجرا شد به خودروی وابسته به سفارت بمب مغناطیسی چسبانده شد که در جریان آن همسر وابسته نظامی اسرائیل زخمی شد.

پلیس بین الملل پیش از این حکم بازداشت 4 متهم را صادر کرده بود اما این اولین بار است که اعلام می شود عملیات هند توسط سپاه پاسدران صورت گرفته است.

روزنامه هندی اعلام کرد:" اطلاعاتی در مورد متهمان به ایران ارئه شد."

این منبع افزود شخصی به نام هوشنگ افشار طراح اصلی هجوم است و پیش از این نیز عملیات علیه اسرائیلی ها در تایلند و گرجستان را همزمان با عملیات دهلی نو طراحی کرده بود.

پلیس هند می گوید عاملان عملیات با ویزای سیاحتی وارد هند شدند و پس از انجام عملیات این کشور را ترک کردند.

دستگاه امنیتی هند در مارس گذشته سید محمد کاظمی روزنامه نگار هندی را که با خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) همکاری می کرد به اتهام دست داشتن در عملیات بازداشت کرده بود.

در این عملیات همسر وابسته نظامی اسرائیل که به عنوان دیپلمات در سفارت دهلی نو خدمت می کرد زخمی شد.

این عملیات در نزدیکی منزل نخست وزیر هند در مرکز پایتخت این کشور به وقوع پیوست.

اسرائیل پس از این حادثه که همزمان با عملیات مشابه در چند کشور دیگر به وقوع پیوست ایران را عامل هجوم معرفی کرد.

تحلیلگران می گویند ایران برای انتقامجویی از سلسله عملیاتی که به کشته شدن چند تن از مسئولان برنامه اتمی منجر شد دست به چنین اقدامی زده است.