Freitag, 17. August 2012

ایران مشغول ذخیر‌ه‌ سازی ۲۴ کالای اساسی است


یک مقام وزارت تجارت از پایان قریب‌الوقوع ذخیره سازی ۲۴ قلم کالای اساسی از قبیل گوشت قرمز، مرغ، برنج، روغن، شکر، فولاد، کاغذ، لاستیک، کنجاله، ذرت، جو و گندم خبر داد.

به گزارش شماره روز پنجشنبه (۲۶ امرداد) روزنامه رسالت٬ علی پورکاوه مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این مطلب گفته که مردم نباید «نگران» کمبود کالا باشند.

آقای‌پور کاوه افزوده است: «بخشی از این کالا‌ها از سوی بخش‌ خصوصی تامین شده است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه عرضه این کالا‌ها نیز به مرور در بازار آغاز خواهد شد.»

به گفته پورکاوه، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ذخایر کالایی کشور در حال تکمیل شدن است و «ظرفیت مناسبی» از موجودی کالاهای اساسی در کشور بوجود خواهد آمد.

ذخیره سازی کالا‌های اساسی در ایران از سه ماه گذشته با دستور محمود احمدی‌نژاد به منظور مقابله با فشار‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی آغاز شده است.

جمهوری اسلامی در حال حاضر از هند و پاکستان در برابر فروش نفت و محصولات پتروشیمی٬ آرد و گندم و از قرقیزستان، استرالیا و برزیل هم گوشت وارد می‌کند.

۲۰ امرداد نیز اسدالله عسگراولادی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از دولت محمود احمدی‌نژاد خواسته برای شش تا هشت ماه آینده کالاهای ضروری مورد نیاز مردم را ذخیره کند.

با افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها بر مردم ایران٬ مقام‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند شهروندان را به ایستادگی در برابر این فشار‌ها تشویق کنند.

گروهی از روحانیون حاکم بر ایران از تحریم‌ها با عنوان مقدمه‌ای برای ظهور امام دوازدهم شیعیان یاد کرده و به مردم گفته‌اند در صورت مقاومت آنها٬ «ظهور» محقق خواهد شد.