Dienstag, 4. September 2012

دیدهبان حقوق بشر سوریه: طی ماه اوت ۵۴۴۰تن کشته شدند


رژیم خونریز سوریه درمانده در برابر پیشروی ارتش آزادی سوریه و قیام مردم این کشور، با وحشیگری هر چه بیشتر به کشتار و قتل عام روی آورده است. مرکز ملی ثبت جنایت های رژیم سوریه اعلام کرد دست کم ۱۰۰ تن از مردم بیدفاع در منطقه "حَزّه" Hazza در حومه دمشق به دست نظامیان سرکوبگر و لباس شخصی های جانی اسد به قتل رسیدند.
هم چنین به گزارش کمیته هماهنگی انقلاب سوریه در روستای اَلفان al-Fan در استان حما، جانیان اسد و نیروهای لباس شخصی به این منطقه یورش بردند و جوانان را اعدام کرده و دست به کشتار دسته جمعی زدند.
در این عمل جنایتکارانه دست کم ۲۵ تن به دست این جانیان به قتل رسیده اند.
در همین حال بمب افکن های رژیم اسد طی ۴۸ ساعت گذشته مناطق خارج از کنترل خود را به صورت وحشیانه ای از زمین و هوا مورد هجوم قرار داده است.
بر اساس این گزارش، استان حمص و شهر حلب طی ۲۴ ساعت گذشته به شکل گسترده بوسیله توپخانه و خمپاره اندازها گلوله باران شدند و جنگنده های هوایی نیز این مناطق را بمباران کردند.
بر اثر بمبارانهای امروز دست کم ۱۵۰ تن به دست جانیان خونریز رژیم اسد جان باختند.
آسوشیتدپرس ۱۳شهریور۱۳۹۱ گزارش داد: دو گروه از فعالان سوری گفتند در ماه اوت ۵۰۰۰ تن جان باختند و با این حساب، ماه اوت تبدیل به مرگبارترین ماه، از زمان شروع قیام ۱۸ ماهه گذشته، شده است.
روز یکشنبه دیدهبان حقوق‌بشر سوریه گفت: ۵۴۴۰ تن طی ماه اوت کشته شدند.

در همین حال نبردهای ارتش آزادی سوریه برای سرنگون کردن دیکتاتور خونریز ادامه دارد.

ارتش آزادی سوریه اعلام کرد: کنترل منطقه "العامریه" را در مرکز حلب در دست گرفته است.گزارشها حاکی است نیروهای سرکوبگر رژیم بر اثر قدرت آتش رزمندگان ارتش آزادی سوریه پس رانده شده و مجبور به خارج شدن از منطقه شده اند. در همین حال یکانهای ارتش آزادی سوریه تلاش می کنند پیشروی خود را در سایر مناطق ادامه دهند.
ارتش آزادی سوریه طی عملیات گسترده ای در درعا، با نیروهای رژیم اسد درگیر شد و پس از عقب نشاندن آنان، تسلیحات این مزدوران شامل چندین خودرو زرهی و شمار زیاد موشک انداز و مهمات، به دست یکانهای ارتش آزادی سوریه افتاد.