Dienstag, 11. September 2012

بسته شدن سفارت رژیم آخوندی ضربه به آخوند حیدر مصلحی


روز جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ دولت کانادا رژیم آخوندی حاکم بر ایران را «بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی» اعلام و دیپلمات‌های رژیم را بعنوان عنصر نامطلوب اخراج کرد. «جان برد»، وزیر امور خارجه کانادا ضمن عناصر نامطلوب خواندن دیپلماتهای رژیم، موضوع حمایت رژیم از سوریه و کشتار مردم این کشور، برنامه هسته‌یی رژیم و عمل نکردن به قطعنامه‌های شورای امنیت و دشمنی تهران با تل آویو را از دلایل دیگر تعلیق روابط دو کشور نام برد.
در درون رژیم و بویژه بین عناصر اطلاعاتی و امنیتی رژیم آخوندی علت اصلی تعلیق روابط کانادا با رژیم آخوندی را، هیچکدام از موارد ذکر شده بالا ارزیابی نمیکنند و میگویند علت اصلی هوشیار شدن مقامات امنیتی کانادا و آمریکا به “فعالیت های اطلاعاتی جمهوری اسلامی“ در کانادا و از آن طریق در آمریکا است. و بیشترین ضربه این قطع رابطه را به باصطلاح “پایگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی“ در رابطه با آمریکا مطرح میکنند.
به گفته یکی از باصطلاح مقامات امنیتی رژیم آخوندی، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسدار، آمریکا در کشور آذربایجان و کشورهای خلیج فارس پایگاههای اطلاعاتی علیه رژیم آخوندی بویژه از قیام سال ۱۳۸۸ راه انداخته است. به گفته این مقام امنیتی رژیم آخوندی در یک تهاجم متقابل در کانادا و کشورهای آمریکای لاتین پایگاههای اطلاعاتی ایجاد کرده است. که پایگاه اطلاعاتی کانادا برای وزارت اطلاعات کیفا با پایگاههای آن در آمریکای لاتین متفاوت بود. زیرا ارتباطات بین کانادا و آمریکا بسیار فعالتر و راحتر است.
مقامات کانادا چگونه هوشیار شدند؟در درون ارگانهای امنیتی رژیم، عامل هوشیاری دولت و ارگانهای امنیتی کانادا که منجر به تعطیلی سفارت رژیم در کانادا و اخراج دیپلمات – تروریست های رژیم آخوندی شد را مصاحبه نابجا و بی حساب و کتاب حمید محمدی رایزن فرهنگی ایران در کانادا در گفت‌و‌گو با وب‌سایت «ایرانیان خارج از کشور» (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) ، میدادند که در ۲۰ تیرماه ۹۱ به مطبوعات کانادا کشیده شد و مقامات کانادا در مورد آن موضع گرفتند و همان موقع بستن سفارت رژیم در اتاوا مطرح شد.
حمید محمدی، رایزن فرهنگی رژیم چه گفت که این حساسیت را ایجاد کرد؟محمدی اشاره به گوشه ای از برنامه ها و پوش های رژیم آخوندی در استخدام و بکارگیری جاسوسان کرد. رسانه های کانادا در آن زمان به مواردی از آن اشاره کردند.
 روزنامه اتاوا سیتی زن در ۲۰ تیرماه ۹۱ با تیتر “سفارت ایران، مهاجرین را عضو گیری می کند“ نوشت:
o مهاجران ایرانی می‌توانند در مسیر خدمت به منافع ایران به کار گرفته شوند.
o مهاجران ایرانی "قاطعانه روابط محکم با سرزمین خود را حفظ کرده اند و نسل دوم و جوان "در حال حاضر مشغول به کار در مواضع با نفوذ دولتی هستند“o رشد جمعیت ایرانی کانادایی ناشی از زاد و ولد، ضرورت یک برنامه‌ریزی منسجم‌تر فرهنگی برای گسترش ارتباط و تقویت هویت فرهنگی این جمعیت رو به رشد را آشکارتر می‌سازد. جمعیت بزرگ مهاجران ایرانی صرفاً در صورت برنامه‌ریزی جامع می‌تواند به عنوان یک مزیت در خدمت منافع ایران عزیز باشد.
o محمدی از همه ایرانی کانادایی ها می خواهد که "موقعیت های کلیدی سطح بالا را اشغال کنند و در مقابل "تلاش و مقاومت کنند که در فرهنگ غالب کانادا ذوب نشوند."o محمدی برنامه اش برای رسیدن به اهدافش را مطرح میکند و میگوید: «پس، بنابراین، ما باید برنامه های بسیار متمرکز فرهنگی در جهت بهبود و پرورش فرهنگ این جمعیت به سرعت در حال رشد به اجرا بگذاریم. واضح است که این جمعیت زیاد ایرانی تنها می تواند از طریق این برنامه ها و تجمعات در خدمت ایران عزیز ما باشد. "

آمریکا هدف اصلی پایگاه اطلاعاتی – جاسوسی رژیم در کانادا رسانه های کانادا در تیرماه ۹۱ بعداز گفتگو حمید محمدی رایزن رژیم در اتاوا با وب‌سایت «ایرانیان خارج از کشور» نوشتند: برخی منابع سیاسی در کانادا می‌گویند که ایران در نبود روابط رسمی با امریکا، از سفارت خود در کانادا به عنوان مکانی برای نیرو‌گیری علیه ایالات متحده، در سناریوی رویارویی احتمالی با ایالات متحده استفاده می‌کند. این همان روشی است که امریکایی‌ها در سفارتخانه‌های موسوم به «سفارتخانه‌های در تبعید» در کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان و امارات برای جمع‌آوری اطلاعات علیه ایران استفاده می‌کنند.
 در آمریکا ، شبکه فاکس نیوز با پوشش دادن به خبر اظهارات حمید محمدی، خطر عوامل ایران در کانادا را متوجه آمریکا دانست. و تأکید کرد ایرانیان می توانند به راحتی از مرز کانادا وارد خاک آمریکا شوند.

فعالیت های پوششی رایزن فرهنگیرایزنهای فرهنگی رژیم در کشورها بویژه کشورهای غربی، برای ایجاد بستر برای فعالیت های جاسوسی و تروریستی رژیم آخوندی نیازمند فعالیت هائی هستند که در چارچوب آن با ایرانیان رابطه برقرار کنند و آنها را برای کارهای مختلف شناسائی و بعد استخدام و بکار بگیرند. از جمله این فعالیت ها که حمید محمدی در این مصاحبه بعنوان “برنامه های وسیع سفارت“ به آن اشاره کرد:
• تأسیس و تقویت مراکز جدید ایران شناسی و زبان فارسی
• راه اندازی برنامه های آموزش زبان فارسی و حمایت از برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی
• اعزام دانشجو و استاد به ایران برای شرکت در دوره های دانش افزایی. (وزارت اطلاعات مستقیم با این افراد رابطه برقرار میکند)
• برپایی همایش ها و بزرگداشت های ویژه شعر و بزرگان شعر و ادب فارسی
• برپایی همایش های علمی و کنفرانس های بین المللی
• برگزاری مناسبت های دینی ملی مثل ایام محرم و نوروز
• برگزاری هفته های فرهنگی و هفته های فیلم در شهرهای مهم کانادا
• برپایی نمایشگاه های مختلف در زمینه آثار هنری، تاریخی و معاصر ایران
• دعوت از گروه های موسیقی اصیل و معاصر ایران برای اجرا در برنامه های مختلف،
• تجهیز کتابخانه های عمومی مناطق ایرانی نشین
• گسترش و تقویت ارتباط با جامعه گسترده ایرانیان کانادا و حمایت از تشکل های فرهنگی ـ هنری ایرانیان.”

واکنش و اقدامات کانادا و آمریکا به اظهارات رایزن فرهنگی رژیم در اتاوا «جان برد» وزیر امور خارجه کانادا در اولین واکنش به سخنان محمدی در ۲۰ تیر ۹۱ گفت: کانادایی‌های ایرانی‌تبار، کشورشان را برای داشتن زندگی بهتر ترک کرده و به کانادا آمده‌اند، دخالت در آزادی‌های آنها که در این کشور از آن بهره‌مندند، با هرگونه مأموریت دیپلماتیک ایرانی‌ها در اتاوا مغایرت دارد.
 سخنگوی وزیر امور خارجه کانادا ۲۰ تیرماه، در بیانیه‌ای که در روزنامه «نشنال پست» متشر گفت «کانادایی‌های ایرانی‌تبار رژیم سرکوبگر ایران را نپذیرفته و انتخاب کرده‌اند به کانادا بیایند و زندگی بهتری بسازند»، بنابراین: «سفارت ایران نباید در تصمیم‌گیری‌های مهاجران ایرانی در کانادا دخالت کند.»
 روزنامه نشنال پست کانادا بخشی از مصاحبه “ تند ریک راث“ یکی از سخنگویان وزارت خارجه کانادا را (در تیرماه ۹۱) منتشر کرد که به سفارت ایران در اتاوا هشدار داده و گفته است که کانادایی های ایرانی تبار، رژیم سرکوبگر ایران را ترک کرده اند و برای ساختن یک زندگی بهتر به کانادا آمده اند. "سفارت ایران نباید در این انتخاب آنها دخالت کند و نیروهای امنیتی کانادا تلاش خود را برای مقابله با این تهدیدات انجام خواهند داد."
 روزنامه اتاوا سیتی زن در ۲۰ تیرماه ۹۱ با تیتر “سفارت ایران، مهاجرین را عضو گیری می کند“ نوشت:
o در حالیکه کارشناسان تروریسم امریکا نسبت به خطر حمله هشدار می دهند، جمهوری اسلامی برنامه گسترش نفوذ در مهاجرین کانادا را برای "خدمت" به تهران در دستور دارد.
o فقدان روابط دیپلماتیک ایران با ایالات متحده، سفارت (رژیم آخوندی) در کانادا را به عضوگیری ایرانیان برای استفاده علیه آمریکا بکار گرفته است.. این مسئله باعث شده که کارشناسان تروریسم ایالات متحده به حمله احتمالی از شمال مرز هشدار بدهند.
o "هنگامی که کسی (منجمله عوامل رژیم) شهروند کانادایی می شود، تقریبا هیچ کس نمی تواند به او دست بزند و بنابراین این افراد (ایرانی – کانادائی ها) به راحتی می توانند به ایالات متحده بروند. تنها راه حل این است که سفارت ایران در اتاوا بسته شود.
o دیوید هریس، مدیر برنامه های اطلاعات بین المللی و تروریستی در تحقیقات استراتژیک اینسیگنیس در اتاوا، بیش از یک سال قبل در برابر یک کمیته سنا شهادت داد که ایران در حال حاضر یک "حضور تهاجمی" در پایتخت کانادا با " تکیه بر قربانی کردن مهاجرانش" دارد.
o استیون امرسون، مدیر اجرایی پروژه تحقیقاتی معتبر در زمینه تروریسم مستقر در واشنگتن ، و تهیه کننده فیلم مستند آینده جهاد در امریکا ۲: فریب بزرگ گفت: "قطعا استخدام وجود دارد. آنها ایرانیان با پاسپورت کانادایی، ایرانیان با گذرنامه های امریکایی می خواهند"
o در حالی که کانادایی های ایرانی تباردر مرز (آمریکا) با انگشت نگاری روبرو هستند حتی اگر با پاسپورت کانادایی مسافرت کنند، ولی کودکان ایرانی متولد شده کانادا بدون مشکل مثل هر کانادایی دیگر عبور کنند. (همان نسل دومی که محمدی به آنها اشاره کرده است)
o " بیشترین احتمال برنامه های فرهنگی، (رژیم در کانادا)برای استخدام برای استفاده در آمریکا است. - از جمع آوری اطلاعات، تا واسطه شدن برای استخدام دیگران ، و یا در واقع انجام یک حمله. اطلاعاتی تا تلاش عضو گیری ایران .... –برای ضد حمله رژیم به آمریکا است
o وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (بعداز مصاحبه محمدی) سوالاتی در مورد فعالیت های ایران در کانادا را به وزارت امور خارجه ارجاع داد، که به نوبه خود سؤالات را به دولت کانادا ارجاع داده شد
مشکل اصلی ارگانهای جاسوس پرور رابط با عوامشان بعداز قطع رابطهبدنبال تعطیل سفارت رژیم آخوندی در کانادا، سایت حکومتی فارس (وابسته به سپاه پاسداران) در ۱۸ شهریور ۹۱ به مشکل اصلی این قطع رابطه برای ارگانهای جاسوسی تروریستی رژیم انگشت گذاشت و نوشت: روابط کانادا و ایران قطع شد؛ اما این همه ماجرا نیست و باید تبعات این رخداد برای هر دو کشور را بررسی کرد نکته لازم به یادآوری این است که : در کانادا حدود ۱۲۰هزار ایرانی زندگی می‌کنند که برای رسیدگی به امور آنها و برآورده شدن نیازهای آنها از جمله تردد به ایران باید چاره جویی شود.
بعداز تعطیلی سفارت رژیم در اتاوا مقامات کانادا خطاب به ایرانی کانادائی گفتند از آنجا که رژیم ایران تابعیت دوگانه را قبول ندارد، این افراد درصورت مسافرت به ایران ممکن است به سرنوشت زهرکاظمی (خبرنگار ایرانی کانادائی که در ایران بدست دژخیم مرتضوی به شهادت رسید) دچار شوند.
بنابراین برای ارگانهای اطلاعاتی امنیتی رژیم آوردن عواملشان در پوش مسافرت عادی ایرانی - کانادائی معمولی به تهران مشکل میشود زیرا از این ببعد کسانیکه به راحتی از کانادا به تهران بروند و برگردند، مورد سوء ظن مقامات امنیتی کانادا قرار خواهند گرفت.