Donnerstag, 6. September 2012

تو دهنی رئیس جمهور مصر آقای محمد مرسی به خامنه ای و احمدی نژاد



رژیم آخوندی قصد داشت با تشکیل اجلاس عدم تعهد در تهران در جهت معضلات اصلی نظامش در این شرایط، یک راه نجاتی پیدا کند. از جمله اهدافش “خروج از انزوای سیاسی“، “دور زدن و خنثی کردن تحریم ها“، “سوریه: راه کاری برای نجات بشار اسد“، رابطه با مصر و اتمی بود.
با تبلیغات گسترده ای که در رژیم در درون خودش و جامعه میکرد، حضور بان کی مون و محمد مرسی رئیس جمهور مصر در این اجلاس را، راه خروجی از انزوا، برقراری ارتباط با مصرو به بازی گرفتن رژیمش در حل دیپلماتیک سوریه، می پنداشت. که اقای محمد مرسی این میز رژیم را چپ کرد و بان کی مون هم ضد آنچه رژیم انتظار داشت موضع گرفت.
هرکدام از جناحها قبل از اجلاس ارزیابی از این اجلاس داشتند و برای خود برنامه ای ریخته بودند، بعد هم که با شکست سنگین مواجه شدند هرکدام تلاش کردند که به گردن دیگری بیاندازند.
باند خامنه ای تصور میکرد که با آمدن آقای محمد مرسی رئیس جمهور مصر به تهران، موفق خواهند شد که او را بدیدار خامنه ای بیاورند و خامنه ای که تلاش کرده “بهار عرب“ را “بیداری اسلامی“ بخواند و تشکیلاتی هم برای بیداری اسلامی به ریاست ولایتی برای آن درست کرده، اعلام موفقیت بکند که “بهار عرب“ الهام گرفته از نظام آخوندی است و مصر هم با ما است! و آقای محمد مرسی با این دیدار، مهر تائید بر این موضع خامنه ای گذاشته است. لذا برای راضی کردن آقای محمد مرسی، از طرف خامنه ای علی اکبر ولایتی وزیر مشاور عالی بین المللی خامنه ای و حمید بقائی معاون احمدی نژاد، با یک برنامه حساب شده خودشان را در اجلاس به آقای محمد مرسی رسانده و تقاضا کردند که با خامنه ای ملاقات کند ولی آقای محمد مرسی با یک جواب منفی کاسه کوزه ولی فقیه را بهم ریخت.


عکس فرستادگان خامنه ای نزد آقای محمد مرسی



احمدی نژاد که یک ملاقات کوتاه به آقای مرسی داشت، برای اینکه به جناح رقیب یعنی خامنه ای بگوید آقای مرسی که به شما جواب نه داد، بمن جواب مثبت در بررسی برقراری رابطه مجدد داده است. لذا علیرغم اینکه آقای محمد مرسی حاضر نشده بود در ملاقات با احمدی نژاد راجع به روابط دو جانبه سخنی بگوید، به گزارش سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی در ۱۳ شهریور ۱۳۹۱: “حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران به شبکه خبری العالم گفته بود احمدی نژاد و مرسی در خصوص بحران سوریه و روابط دیپلماتیک تهران و قاهره گفت و گو کرده اند “ که با تکذیب سخنگوی آقای مرسی رئیس جمهور مصر مواجه شد. سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی در ۱۳ شهریور ۱۳۹۱ نوشت “به گزارش روزنامه دولتی الاهرام یاسر علی؛ سخنگوی آقای مرسی رئیس جمهور مصر گفت: ملاقات انجام شده بین مرسی و رئیس جمهور ایران شامل رایزنی در خصوص تقویت روابط و گشایش سفارتخانه در دو کشور نبود. “
احمدی نژاد در حالیکه در انظار جهانی رسوا میشود که گزارش دروغ از ملاقاتش با رئیس جمهور مصر داده است که باند خامنه ای برای بیشتر رسوا کردن او عکسی از ملاقات احمدی نژاد با آقای محمد مرسی منتشر میکنند که احمدی نژاد بصورت مسخره آمیزی بعلامت پیروزی دستش را بلند کرده است.

عکس احمدی نژاد در ملاقات با رئیس جمهور مصر آقای محمد مرسی