Dienstag, 25. September 2012

فراخوان ايليانا رزلهتينن به تحريم شرکت ملی نفتکش ايران



ايليانا رزلهتينن رئيس کميته امور خارجی مجلس نمايندگان آمريکا دولت باراک اوباما را به دليل عدم تحريم نفتکشهای رژيم ايران مورد حمله قرار داد.
وی طی بيانيه يی اعلام کرد: ضعف دولت آمريکا در نامگذاری شرکت ملی کشتيرانی نفتکشهای رژيم ايران که در دست سپاه پاسداران است، اين رژيم را به دستيابی مجدد به منابع حياتی برای پيشبرد برنامه سلاح اتميش می رساند.

در اين بيانيه آمده است: ”با وجود آن که از تحريم شرکت ملی نفت ايران که عامل سپاه پاسداران است، توسط دولت استقبال می کنم، ولی ضعف آنها در عدم تحريم شرکت ملی کشتيرانی نفتکشهای ايران نشانه مقاومت دولت در برابر لوايح تحريمهای کاملی است که توسط کنگره تصويب شده است. شرکت ملی کشتيرانی رژيم ايران با تغيير پرچم، تغيير هويت و تغيير کشتی به دنبال مخفی کردن مالکيت خود بر کشتی بوده و از اين طريق به عمليات فريبکاريش ادامه می دهد، حال آن که هنوز دولت در برابر تحريم کردن اين شرکت که عامل سپاه پاسداران است از خود ضعف نشان می دهد“.
شرکت ملی کشتيرانی نفتکشهای ايران همکار شرکت ملی نفت ايران می باشد و در تحريم نکردن آنها به عنوان عامل سپاه پاسداران قصور شده است. کنگره در جريان است که هر دو شرکت ملی نفت ايران و کشتيرانی نفتکشهای ايران از سپاه پاسداران حمايت می کنند و بر اساس مصوبه کاستن تهديد از جانب رژيم ايران و لايحه حقوق بشر سوريه هر دو به عنوان عامل رژيم ايران عمل می کنند. به اين ترتيب چرا دولت اوباما در تشخيص اين ارتباط واضح، ضعف نشان می دهد؟ بدون اين نامگذاری، شرکت ملی کشتيرانی نفتکشهای ايران هم چنان از حمايت سپاه پاسداران در پيشبرد فعاليتهای خطرناکش بهره مند خواهد شد و تهران برنامه سلاح اتمی خودش را ادامه خواهد داد.

”اکنون زمان برای انجام مصوبه ناقص نيست، دولت بايد به سرعت دست به اقدام مناسب برای بالا بردن تحريمها بزند، از جمله تحريم کردن شرکت ملی کشتيرانی نفتکشهای رژيم ايران و به قطع جدی منابع سپاه پاسداران مبادرت کند، و اگر خواهان اين هستيم که مانع دستيابی رژيم ايران به نقطه بی بازگشت ناپذير، رسيدن به سلاح و قدرت اتمی شويم، الآن زمان ريختن هر آنچه داريم بر سر اين رژيم است.