Freitag, 5. Oktober 2012

ادامه اعتصاب گسترده در بازار تهران و اعتصاب و ناآرامي در بازارهاي مشهد و تبريز

شعارهاي مرگ برخامنه اي در تظاهرات بازاريان و مردم تهران
به رغم سركوب و بگير و ببند رژيم درمانده آخوندي، روز پنجشنبه اعتصاب گسترده در بازارتهران ادامه دارد و بيش از 80درصد مغاز هاي بازار تهران بسته هستند.
نيروهاي سركوبگر خامنه اي به منظور جلوگيري از تظاهرات و خيزش دوباره در سراسر بازار حضور دارند و با نصب نرده ها، مانع از ورود مردم به بازار مي شوند.

روزچهارشنبه رغم اقدامات سركوبگرانه رژيم، درگيري ها با شعار مرگ برخامنه اي و مرگ بر اصل ولايت فقيه، ونترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم در خيابانهاي تهران ادامه يافت.
در چهار راه استانبول درگيري شديدي ميان مردم و مزدوران نيروي انتظامي و اوباش لباس شخصي جريان داشت و مزدوران سركوبگر تظاهرات كنندگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و شماري را دستگير كردند.
در خيابان منوچهري نيز درگيريهاي مشابهي روي داد.
در خيابان ناصر خسرو رويارويي شديدي ميان مردم و نيروهاي سركوبگر روي داد.
پل حافظ، سه راه جمهوري نيز از ديگر مناطقي است كه در آن تظاهرات و درگيري رخ داده است.
ايستگاههاي مترو در مناطق درگيري بسته بود و مزدوران سركوبگر آنها را تحت كنترل گرفته بودند تا مانع از پيوستن هرچه بيشتر مردم به صفوف تظاهرات شوند.
حوالي عصر، ستون بزرگي از مزدوران گارد ويژه نيروي انتظامي و انبوهي از موتورسوراران لباسي شخصي در خيابان فردوسي به مردم و صرافيها يورش بردند و وحشيانه تعدادي از صرافيها را به آتش كشيدند و در و شيشه هاي شمار ديگري را شكستند.
در خيابان منوچهري نيز نيروهاي سركوبگر انتظام و لباس شخصي چندين مغازه را به آتش كشيدند تا به گردن مردم بياندازند.
علاوه بر تهران، در نقاطي از شهرهاي تبريز و مشهدي نيز مردم به خيابان آمدند و عليه ديكتاتوري آخوندي به شعار دادند پرداختند. در مشهد نيز درگيري ميان مردم و نيروهاي سركوبگر روي داد
در تبريز مزدوران نيروي انتظامي براي بازكردن طلافروشيها به تهديد و ارعاب صاحبان آنها روي آوردند.
خبرگزاري سپاه پاسداران، با درج اطلاعيه يك ارگان فاشيستي باند خامنه اي دربازار موسوم به «جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف و بازار» نوشتند: روز چهارشنبه عده‌ای از مجاهدين و عناصر مشکوک وابسته به دشمنان اسلام، با ایجاد ارعاب در بازار در صدد تعطیلی بازار برآمدند.
درگيريها و تظاهرات در نقاط مختلف تهران
در ادامه خيزش مردم تهران، روز پنجشنبه مردم و جوانان دلير با برپايي تجمع تظاهرات نقاط مختلف تهران به مقابله با مزدوران نيروي انتظامي و لباس شخصي برخاستند و در ميدان حسن آباد با مزدوران رژيم درگير شدند.
از صبح امروز با ادامه اعتصاب و تعطيلي يكپارچه بازاريان شريف، بازاريان خيابانهاي اطراف بازار تهران، از جمله در لاله زار، خيابان و ميدان فردوسي، ميدان حسن آباد و توپخانه، دست به تجمع و اعتراض زدند.
گزارشها حاكيست كه ابزار فروشان در ميدان حسن آباد در حمايت از اعتصاب بازار دست به اعصاب زده و در مقابل حمله مزدوران نيروي انتظامي به مقابله برخاستند.
در ميدان فردوسي و لاله زار نيز، كسبه و صرافان با بستن مغازه هاي خود دست به تجمع زدند و مردم نيز به صفوف آنها پيوستند و تجمع بزرگي از مردم شكل گرفت. مزدوران سركوبگر نيروي انتظامي و لباس شخصي در وحشت از گسترش اعتراض وحشيانه به تجمع مردم حمله ور شدند. مردم متعرض بار ديگر در خيابان لاله زار تجمع كردند و به شعار دادن عليه رژيم آخوندي پرداختند.
درحاليكه حضور پر شمار مزدوران نيروي انتظامي در مناطق مركزي تهران و بازار، نوعي حكومت نظامي را تداعي مي كند، كليه صرافيهاي خيابان فردوسي تا استانبول مغازه هاي خود را بسته و به اعتصاب بازاريان پيوسته اند.