Montag, 12. November 2012

سايت پارچين يکی از محلهای فعاليت مخفی اتمی آخوندی

سايت پارچين هم چنان منبع نگرانی است، رژيم برای پاک کردن آثار انفجارهای هسته يی به شدت دنبال پاکسازی اين سايت است:
يوکيا آمانو در جريان سفر خود به بغداد در جمع خبرنگاران بار ديگر هشدار داد که رژيم ايران به فعاليتهای خود برای پاکسازی سايت پارچين ادامه می دهد
سايت پارچين يکی از محلهای فعاليت مخفی اتمی آخوندی اولين بار توسط مقاومت ايران افشا شد. در ماه مارس دو هزار و پنج مقاومت ايران فاش کرد: ”شرکت عمران که توسط سرتيپ پاسدار طباطبايی اداره می شود مشغول کندن تونل در سايت پارچين است. دفتر مرکزی اين شرکت در تهران در پل گيشاست. معاون طباطبايی پاسداری به نام دانشجو است.
در روز بيست و سوم آبان سال هزار و سيصد وهشتاد و شش هم دبيرخانه شورای ملی مقاومت فاش کرد: انفجارهای مهيبی در سات پارچين رخ داده است.

در اين اطلاعيه آمده بود: مجتمعها و صنايع نظامی در پارچين متعلق به وزارت دفاع (سازمان صنايع دفاع، سازمان هوا و فضا و مؤسسه آموزشی و تحقيقاتی صنايع دفاع) می باشد. اين مجتمع بزرگ به صورت يازده طرح مختلف برای توليد سلاح و مهمات سازماندهی شده است. طرحهای چهار و يازده به توليد موشک کروز و طرحهای يک، دو وهشت به تسليحات شيميايی اختصاص دارتد. در طرحهای موشکی پارچين علاوه بر کروز، انواع موشکهای ديگر از جمله موشک عقاب و نازعات، موشکهای هوا به هوا و زمين به هوا توليد شده و سوخت جامد برای موشکها نيز توليد می شود. بخشی از مجتمع پارچين به تحقيقات در مورد غنی سازی ليزری اورانيوم اختصاص دارد.
زمانی که مقاومت ايران جزييات سايت پارچين و فعاليتهای مخفی رژيم در آن را فاش کرد به دليل سياست مماشات با آخوندها، اين موضوع توسط آژانس بين المللی انرژی اتمی پی گرفته نشد. اکنون پس از 7سال، هم آژانس بين المللی انرژی اتمی و هم مؤسسات تحقيقاتی بين المللی نسبت به وقوع آزمايش انفجارهای هسته يی در اين سايت و تلاش رژيم برای پاکسازی آن هشدار می دهند.