Dienstag, 19. Februar 2013

در پی ملاقات با مریم رجوی در پاریس چهار عضو کنگره آمریکا "مجاهدین خلق" را آلترناتیو جمهوری اسلامی نامیدند

دبی-العربیه.نت فارسی


چهار عضو کنگره آمریکا روز یکشنبه 17-2-2013 در پاریس با مریم رجوی رهبر "سازمان مجاهدین خلق ایران" در پاریس ملاقات کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این ملاقات برای نخستین بار پس از خارج شدن سازمان یادشده از لیستی که ایالات متحده برای سازمان های تروریستی تنظیم کرده، صورت می گیرد.

این گروه از نمایندگان کنگره که از اعضای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا می باشند از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خواستند که "شورای ملی مقاومت ایران" را به عنوان آلترناتیوی برای جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته و به رسمیت بشناسد.

سازمان مجاهدین خلق ایران، عضو اصلی تشکیل دهنده "شورای ملی مقاومت است، که خود را به عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی ایران معرفی می کند.
اعضای کنگره همچنین به رئیس جمهور کشورشان پیشنهاد کردند ضمن به رسمیت شناختن این سازمان که تا چندی پیش تروریست نامیده می شد با آن به مذاکره بنشیند، زیرا به گفته آنها "بالاترین مقام جمهوری اسلامی، یعنی آیت الله خامنه ای، پیشنهاد جوی بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا برای گفت و گوی مستقیم را رده کرده است".

این هیئت چهار نفره که اعضای کمیته امور خارجی کنگره هستند، در بیانه خود اعلام کردند:" همان طوری که ما با این سازمان مذاکره کردیم، دولت آمریکا نیز باید با آن مذاکره کند. چون مذاکره با تهران همیشه بی حاصل و چیزی جز وقت کشی نبوده است".

جوی بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا چندی پیش علنا ایران را دعوت به مذاکره مستقیم در مورد برنامه هسته ای آن کشور کرد.
این پیشنهاد در مرحله اول مورد استقبال محمود احمدی نژاد، قرار گرفت، اما آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران آن را رد کرد.
کارشناسان، با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن سال جاری، انتظار هرگونه پیشرفتی را در مذاکرات هسته ای با ایران ندارند.
ملاقات با مریم رجوی در پاریس
این اولین باری است که اعضای کنگره آمریکا در هتلی در پاریس با مریم رجوی ملاقات می کنند.
دانا روهراباچر، رئیس شاخه اروپا، آسیا و خطرهای غیر مترقبه در کمیته امور خارجه کنگره آمریکا، در پی حمله ای مرگ بار به اردوگاه اشرف در سال 2011، جایی که اعضای سازمان مجاهدین خلق در عراق به سر می بردند، رسما از مقامات آمریکا خواسته بود که نام این سازمان و شورای ملی مقاومت را از لیست سازمان های تروریستی آمریکا خارج کنند.

به دنبال موافقت با این درخواست در سپتامبر سال گذشته سازمان مجاهدین خلق از لیست سازمان های تروریستی آمریکا خارج گردید.
همچنین به دنبال حمله دیگری که در ماه جاری علیه کمپ پناهندگان سازمان مجاهدین در نزدیکی فرودگاه بغداد معروف به لیبرتی صورت گرفت و منجربه کشته و زخمی شدن تعدادی از آنان شد، دانا روهراباچر از دولت عراق خواست در باره این که چرا نتوانسته است از جان این افراد حفاظت کند توضیح دهد.

او در مصاحبه با روزنامه نگاران گفت": ملاهای تهران به تنهایی نمی توانستند به کمپ مجاهدین حمله کنند. پس این نخست وزیر عراق المالکی است که با دیکتاتوری ملاهای تهران همکاری می کند".

پلیس عراق اعلام کرد که 5 نفر در آن حمله کشته شدند، اما خود سازمان مجاهدین می گویند، 7 نفر کشته شدند.