Mittwoch, 26. Juni 2013

افشای يک ويدئو از محل شليک موشکهای ۱۰۷ ميليمتری به ليبرتی

به تازگی ويدئويی از داخل کشور به دست مقاومت ايران رسيده است که پس از حمله موشکی 25خرداد (15ژوئن) به ليبرتی، توسط پليس عراق از محل شليک، فيلمبرداری شده و نخست وزيری آن را در اختيار نيروی تروريستی قدس و سفارت رژيم در بغداد قرار داده است. اين ويدئو و مکالمات آن، جزييات جديدی از اين حمله جنايتکارانه را، که منجر به شهادت دو تن از مجاهدان و مجروح شدن 70تن از آنها شد، برملا می کند:
محل شليک يک ساختمان نيمه کاره در منطقه شرطه خامسه در جنوب شرقی ليبرتی نزديک مسجد اديب الجميلی است. گزارشهای تکميلی نشان می دهد که نيروی قدس از طريق عوامل عراقی اش اين زمين را خريداری و ساختمان مزبور را به همين منظور در آن ساخته است.
پنج قبضه پرتاب موشک در محل تعبيه شده است که هر قبضه دارای دو رديف 10تايی است. يعنی هر قبضه می تواند 20موشک شليک کند.
قبضه ها مشابه يکديگر است و در يک کارگاه صنعتی به صورت حرفه يی و با استاندارد يکسان ساخته شده است.
زوايه شليک 27 تا 30درجه است. فاصله محل شليک و زاويه شليک نشان می دهد که نيروی قدس در اين حمله از موشکهای تقويت شده 107ميليمتری استفاده کرده است.
پايه های قبضه ها جداگانه روی زمين با سيمان تثبيت شده تا لرزش نداشته باشد و قبضه ها با پيچ و مهره های قوی روی آنها نصب و تثبيت شده است. جدا بودن قبضه ها از پايه ها، حمل و نقل آنها را بسيار ساده تر کرده است.
پايه ها با فاصله تقريبی يک متر در يک امتداد و با دقت قرار گرفته اند. هنگام ساختن اين ساختمان همه چيز با دقت طراحی شده است.
چون پايه ها روی زمين تثبيت شده است، امکان تغيير زاويه آن وجود نداشته و اين به خوبی نشان می دهد که از مدتها پيش برای اين حمله برنامه ريزی شده و محاسبات دقيق از قبل صورت گرفته است.
آثار به جا مانده در پشت قبضه ها نشان می دهد که هر پنج قبضه شليک کرده اند. برخی نشانه ها در فيلم حاکی از آنست که از هر قبضه 10موشک، جمعاً 50 موشک شليک شده است.
روی ديوارهای ساختمان نيمه کامل شعارهای عليه سازمان مجاهدين مانند «مرگ بر مجاهدين» و «ای مجاهدين برويد بيرون» نوشته شده است.

مزدوران نيروی قدس هيچ نگرانی و عجله يی برای خروج از محل نداشته اند و پس از شليک با فرصت کافی همه الزامات از جمله کابلهای برق و جعبه های آتش و ديگر الزامات شليک را با خود برده اند. آنها حتی فرصت داشته اند که قسمتی از ديوارهای اين ساختمان نيمه ساخته را تخريب کنند.
اين ويدئو به خوبی نشان می دهد که اين عمليات جنايتکارانه بدون همکاری و هماهنگی کامل دولت عراق و نيروهای امنيتی آن امکانپذير نبوده است.
طبق اطلاعات موثق، اين حمله توسط عصائب الحق و تحت نظر حاج حامد از معاونان قاسم سليمانی سرکرده نيروی قدس اجرا شده است. از مدتی قبل يک گروه از افراد عصايب الحق در يکی از مقرات نيروی قدس در تهران مستقر شده و توجيهات و آموزشهای لازم برای اين عمليات را دريافت کردند. با اين که نيروهای عصائب الحق مورد اعتماد نيروی قدس هستند، اما به خاطر اهميت حمله به ليبرتی، اطلاعات آن از اکثر افراد اين گروه نيز مخفی نگاه داشته شده بود.

برای مشاهده ويدئو کليک کنيد:

دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران
4تير 1392 (25ژوئن2013)