Donnerstag, 5. September 2013

پيامها ي محكوميت قتل عام بزرگ دراشرف گراميداشت شهيدان و ابراز همبستگي و همدري




حزب دموكرات كردستان ايران و حزب كومله كردستان ايران طي بيانيه مشتركي درمحكوميت حمله به اشرف، ضمن ابراز همدردي  با سازمان مجاهدين خلق ايران و خانواده هاي شهيدان اعلام كردند:
« با توجه به گزارش خبرگزاري‌ها، روز يكشنبه ١٠ شهريورماه سال ١٣٩٢ خورشيدي، اردوگاه اشرف سازمان مجاهدين خلق ايران مورد حمله نظامي و خمپاره‌باران قرار گرفت و طي اين اقدام دهها تن از اعضاي اين سازمان شهيد و مجروح شدند.
هرچند تاكنون تمام جزئيات اين يورش نامعلوم است، اما بدون شك فرمان اين حمله نظامي و اقدام تروريستي از سوي رژيم اسلامي ايران صادر شده است.
سپاه پاسداران رژيم ايران اين اقدام را "انتقام الهي" توصيف كرده و خوشحالي خود را از اين حمله ابراز داشته است و اين نيز دليلي بر اين واقعيت غيرقابل انكار مي‌باشد كه رژيم ايران سازمان‌دهنده و مجري اين يورش مي‌باشد....».



پژاک، حزب حيات آزاد كردستان، حمله به اشرف را «به شدت محكوم» و اعلام كرد: اين حملات درحالي صورت گرفت که ساکنان آن کمپ پناهندة سياسي و


بدون سلاح هستند...بدون‌شک اين حمله با همکاري نيروهاي امنيتي و نظامي ايران و عراق صورت گرفته است... .از سازمان‌هاي حقوق بشري و سازمان ملل مي خواهيم که به مسئوليت‌ها و وظايف خود در قبال مداخلات و حملات جمهوري اسلامي ايران در خارج از مرزهايش، عمل کنند و عملا عليه اين نوع يورش‌ها مواضع‌شان را نشان دهند...»






دكتر اسماعيل خويي شاعر نامدار ايران درمحكوميت حمله اشرف نوشت: «دسته اي از مزدوران و آدمکشانِ سپاهِ جنايت پيشه ي پاسدارانِ فرمانفرمايي آخوندي، به شهرِ مجاهد ساخته ي اشرف شبيخون زده اند و گروهي از هموطنان سازمان مجاهدينِ بي جنگ افزار را، غافلگيرانه، به دام افکنده و، دست بسته، اعدام کرده اند. و شگفت انگيز و گريه خندآور اين که اين سپاهِ مردم ستيز به دست يازيدن به اين نابکاري خشم انگيز و نفرت آور، خود، آن هم انگار با سرفرازي، خستو نيز شده است!»
اسماعيل خويي با آروزي بردباري و شكيبايي براي خانواده هاي شهيدان افزود:«ننگ باد و نفرت بر سپاهِ مردمکشِ پاسداران و بر فرمانفرمايي ايران ستيز و جهان ستيز و بي همه چيزِ آخوندي!»



هادي خرسندي هنرمند طنز پرداز ميهنمان درباره قتل عام در اشرف و به شهيدان اشرفي نوشت:



«من که زبانم قاصر است و جانم حيران. از سعدي مدد ميگيرم و هنرمندي که اين تابلو از اوست»
با ياد جانباختگان بي گناه اشرف
-----------------------------------
بگذار تا بگرييم چون ابر در بهاران
کز سنگ ناله خيزد روز وداع ياران

هر کو شراب فراقت روزي چشيده باشد
داند که سخت باشد قطع اميدواران

با ساربان بگوييد احوال آب چشمم
تا بر شتر نبندد محمل به روز باران

بگذاشتند ما را در ديده آب حسرت
گريان چو در قيامت چشم گناهکاران

اي صبح شب نشينان جانم به طاقت آمد
از بس که دير ماندي چون شام روزه داران

چندين که برشمردم از ماجراي عشقت
اندوه دل نگفتم الا يک از هزاران

سعدي به روزگاران مهري نشسته در دل
بيرون نمي‌توان کرد الا به روزگاران

چندت کنم حکايت شرح اين قدر کفايت
باقي نمي‌توان گفت الا به غمگساران»

ايرج جنتي عطايي هنرمند ترانه سراي ميهنمان درباره قتل عام در اشرف و ديگرجنايات ديكتاتوري آخوندي نوشت:


رد اين خون آشوبه تا کي و کجا ما را مي برد؟
تو چه کردي با
- ما
پسران
- در مقتل
پدران
- در محبس
مادران
ماتميانِ دخترانشان
- در خون ،
تو چه کردي با خاک ؟
هر چه باغستان
- گورستان
هر چه خانه
- ويرانه
هر چه ميدان
- زندان.
دستت از خون شهيدان سرخ است.

سازمان حقوق بشر ايران ضمن محكوم كردن قتل عام دراشرف خواستار تعقيب قضايي عاملان اين جنايات شد و اعلام كرد: سازمان حقوق بشر ايران کشتار ساکنين بي‌ دفاع اشرف را قويا محکوم مي‌کند و دولت عراق و سازمان ملل را مسئول جان و امنيت اين افراد ميداند...
بر اساس آخرين گزارش‌هاي منتشر شده توسط سازمان مجاهدين خلق تعداد افراد کشته شده بر اثر تهاجم نيروهاي عراقي ...به ۵۲ تن‌ رسيد. تصاوير منتشر شده نشان مي‌‌دهند که تعدادي از فراد کشته شده دستهايشان از پشت بسته شده و گلوله به سرشان اصابت کرده است.
 

فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران طي بيانيه يي در محكوميت حمله به اشرف اعلام كرد: فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران قتل عام  پناهندگان ايراني ساکن اشرف  که افراد حفاظت شده تحت کنواسيون چهارم ژنو مي باشند را به عنوان جنايت عليه بشريت محکوم مي کند ...
رژيم ولي فقيه که در طي حاکميت خود به ترور فعالين سياسي در خارج کشور، شکنجه و اعدام زندانيان سياسي و سرکوب خونين مردم ايران شهرت خاص دارد و اخيرا پا را فراتر گذاشته است و با حمايت از ديکتاتورهاي دست نشانده خود مانند مالکي و اسد جنايتهاي هولناکي را در اين کشورها به پا نموده است.
لذا فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، از دبير کل سازمان ملل متحد و ساير مراجع بين المللي خواستار دخالت بي درنگ براي نجات جان بازماندگان، رهايي گروگانهاي گرفته شدگان، دستگيري و مجازات امران و عاملان  اين قتل عام هولناک و ضدبشري است.