Sonntag, 30. Januar 2011

پلیس مخفی نیجریه عظیم آقاجانی، عضو سپاه و متهم به قاچاق اسلحه را آزاد نکرد

یک‌شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ / ۳۰ ژانویه ۲۰۱۱

پليس مخفي نيجريه عظيم آقاجاني، عضو سپاه و متهم به قاچاق اسلحه را آزاد نکرد

پلیس مخفی نیجریه عظیم آقاجانی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متهم به قاچاق اسلحه به آن کشور را به رغم حکم دادگاه دایر برآزادی با سپردن وثیقه آزاد نکرد.وکیل این شخص می گوید علیه رییس پلیس مخفی نیجریه دادخواستی تقدیم دادگاه کرده و او را به تحقیر دادگاه و نادیده گرفتن حکم دایر برآزادی عظیم آقاجانی به قید وثیقه متهم کرده است. قرار است روز دو شنبه محاکمه عظیم آقاجانی در دادگاهی درنیجریه آغاز شود. به گزارش صدای امریکامحاکمه این شخص مظنون به عضویت در سپاه پاسداران توجه جهانی را برانگیخته است چون ایران با زیر پا نهادن قطعنامه شورا ی امنیت اقدام به صدور اسلحه به سایر کشور کرده است. شورای امنیت به خاطر برنامه بحث انگیز هسته ای، ایران را مشمول یک رشته تحریمهای بین المللی قرار داده است.
وکیل عظیم آقاجانی می گوید در جلسه تفهیم اتهام، وابسته اقتصادی در سفارتخانه جمهوری اسلامی در نیجریه نیز حضور داشته است. وکیل می گوید اگر رییس پلیس مخفی حکم دادگاه را اجرا نکند باید زندانی شود.
به موجب اسناد ارائه شده به دادگاه نیجریه عظیم آقاجانی یک بازرگان و عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که روز ۲۳ ماه جاری دادگاه حکم به آزادی وی به سپردن وثیقه داده است.
عظیم آقاجانی و سه شهروند نیجریه به اتهام قاچاق اسلحه در ۱۳ کانتینر که از بندرعباس صادرشده است متهم اند. درماه اکتبر سال گذشته این محموله در بندر لاگوس در نیجریه کشف وضبط شد و عظیم آقاجانی بازداشت گردید. سازمان ملل متحد نماینده ای را برای تحقیق درباره قاچاق سلاح ایرانی به نیجریه به این کشور، فرستاده است